• Linis8

plussat idag efter X - Orolig

Plussat idag (!!!!) efter utomkvedshavandeskap i somras.
    Ska man då våga lita på detta?! Risken är ju stor att man kan få det igen. Så även om jag är jätteglad över plusset... så är jag så suupernervös. Vill ju inte genomgå ännu ett utomkveds. Försöker känna hela tiden om det känns något annorlunda sedan förra gånen. Är det några andra som har blivit gravida igen efter utomkveds? Hur har det gått? Hur stora är egentligen chanserana att det går bra den här gången? När ska man gå å göra ett VUL för att säkerställa att det sitter rätt?? Måtte det sitta rätt.. snälla...
    Det är jobbigt att inte kunna berätta för någon eller prata med någon, tusen tankar som snurrar i huvudet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-03 15:56
    Har äntligen fått tid till att göra VUL, men inte förrän om lite drygt en vecka. Börjar dock känna mej mer och mer gravid nu, hoppas så innerligt att allt ska stå rätt till. Mycket som skiljer nu från i somras. mår mer illa, känns mer i mitten av magen och är tröttare. Så jag hoppas och tror att detta ska vara på riktigt. Har fått remiss till att ta bloprover två gånger nästa vecka och sedan dax för VUL på måndag om en vecka. Tänk att man kan vara så nerövs. Hur har det gått för er andra har ni känt skillnad mellan att ha X och en riktig graviditet?

• Svar på tråden plussat idag efter X - Orolig
  • Linis8

Tack för alla svar.
    Jag borde ringa och boka tid för kontroll, att det nu sitter på rätt ställe. Posivitivt tänkande!! Det kommer man långt med.
    Vågar dock inte ringa, är så nervös och orolig för att göra den där kontrollen, då får man ju det definitiva beskeded på om det sitter rätt eller inte. Känns hur jobbigt som helst och stort steg att lyfta telefonen och ringa. Det blir en stor grej av det oxå eftersom jag har ett sådant jobb där jag måste gå undan och hitta ngt ostört ställe att ringa ifrån.
    Försöker känna efter om det känns annorlunda nu mot när jag hade X i somras, men det är verkligen supersvårt. Då hade jag inga direkta symtom på X. Nu känns det ena stunden som allt är bra och det känns lite som mensvärk, jag mår illa från och till. Ofast tidigt på morgonen. Sedan andra stunden tror jag mej känna lite mer på höger sida (höger sida satt ägget fel på i somras, men jag har kvar den äggledaren), vet inte om det är inbillning eller på riktigt.
    Förstår ju att enda sättet att verkligen få veta är ju att göra ett VUL, men samtidigt är jag så himla rädd för svaret. JAg vill ju så himla gärna veta att det sitter på rätt ställe (hoppas hoppas Tror tror) men att få svaret att det inte gör det skulle vara så hemskt. Jag förstår verkligen inte varför detta händer?! Har inte haft några sjudomar tidigare, inte blivit opererad och ingenting. Varför?!
    NU vill jag bara att det ska bli bra, att det sitter rätt. åååh vad jag är nervös...

• Linis8

Hej igen.
    Ska gå på VUL på måndag 12/10. Supernervös. TOg blodprov igår och ska ta nytt på fredag igen. Har dock inte fått några svar, lär la inte få veta ngt förrän på måndag.
    Det är dock stor skillnad på hur jag känner mej nu och i somras. Mår riktigt dåligt på morgonen, är hungrig hela tiden. Super trött och yr i bollen ofta. När jag hade X i somras hade jag mer distinkt smärta på höger sida (där det satt) nu känns det inte så mkt och när det känns är det mer som mensvärk i mitten. I somras hade jag även två mindre blödningar och nu har jag inte haft det. Så jag hoppas och tror att det sitter rätt nu. Känns som dagarna kryper fram, jag vill så gärna veta att allting är som de ska.
    Ni som haft X innan och sedan blivit gravida, har ni känt skillnad då?

• Linis8

I morgon ska jag in på VUL. Tänk att man kan vara såå nerövs.
    Det känns som jag borde vara gravid på riktigt för jag mår så väldigt dåligt just nu, illamående, kräks varje morgon osv. Men ändå kan jag inte hjälpa att jag känner efter lite extra hela tiden. Kanske kan jag ibland känna ngt litet litet på höger sida (där det satt förra gången). Vet inte om det är inbildning eller inte. Var ju ganska så difust förra gången och jag kunde varken förstå eller riktigt acceptera vad som hände. Eftersom jag aldrig kände mej sjuk eller dålig. Men i morgoneftermiddag vet vi med säkerhet om det sitter rätt eller inte. KLart att det gör det! Annars hade jag inte skulla mått så här dåligt! Positivt tänkande! Det sitter rätt! Det sitter rätt!!

• Linis8

Hej alla!!
    Tack för alla uppmuntingar och alla svar!
    Har varit på VUL nu precis och DET GICK BRA!!! hahahahaha!!!!!! hihihi!!
    JIPPIE! jag är så glad så jag tror jag spricker. Detta har varit den värsta dagen hittills tror jag med nervositet, som tur var hade jag enormt mycket på jobbet idag och slapp tänka. Sedan fick vi vänta en kvart efter utsatt tid innan jag fick komma in. Ingen bra läkare, han bröt på tyska och jag förstod knappt hälften av vad han sa. Men så mkt kunde jag ju iaf själv se på bilden att hjärtat slog på förfullt på den lilla kamraten. Allting så bra ut sa han och jag är i vecka 6+6. 9,1mm långt var lilla pyret.

TÄnk att det kunde gå så bra tillslut. Någon gång måste ju oturen vända och det har den gjort nu. Har haft en tuff sommar, först trodde vi de var mf sedan gick det över till X. Först en operation för misstänkt mf och sedan en till för X. Några veckor senare sågade min svärfar mej i armen med en motorsåg (inte så farligt som de låter) så jag har 12 st stora "fina" ärr på vänster underarm. Så nu var de la ngn där uppe som tyckte att det var min tur med lite lycka nu. Tack åter igen alla för allt stöd och alla inlägg! Lycka till ni alla som kämpar på! Hoppas att min solskenshistoria kan hjälpa någon på vägen att må bättre! Som jag säger till min bonusdotter; "med positiva tankar kan man försätta berg!!"

Svar på tråden plussat idag efter X - Orolig