plussat idag efter X - Orolig
Hejsan!
För över ett år sedan hade jag ett x. Det slutade traumatiskt med sprucken äggledare och ilfart i ambulans till sjukan. Livet höll faktiskt på att rinna ur mig. (vill inte skrämma någon utan bara berätta) 2,5 liter blod hade jag blödit ut i buken.. Hur som nu är jag på dag 33 i cykeln och inge mens har dykt upp.. Testar varje dag som visar negativt. Jag är suuperorolig!!
I eftermiddags ringde jag runt och höll på i två timmar, med att försöka få en tid till en gyn. Konstigt att det va så omöjligt, mellan 3-4 veckors väntetid överallt.
Alltså det är ju "bara" att åka till akuten om det är ngt, men det var det jag ville undvika. Sitta på akuten och vänta i många timmar om man inte behöver är inte kul. Ville hellre göra ett vaginalt ultraljud om några dagar i lugn och ro, om mensen fortfarande inte kommit.
Ingen panik alltså än, bara ha en plan.. men det sket sig ju!
Dessutom blev jag besviken/arg på att gynakuten på Karolinska Solna är numer öppen mellan 8-15. Stängt kvällar, nätter och helger. Blir ledsen när det sparas på vården, på oss kvinnor i det här fallet. Att åka till Huddinge tar för mig aplångtid..
Men däremot hade de iaf en telefonlinje med supertrevlig och hjälpsam personal, men de kunde inte trolla fram en tid till mig...
Det är säkert ingen fara med mig men jag nojjar pga tidigare skräck erfarenhet.
Varför ska det vara så svårt att få hjälp?? En av dem jag pratde med var riktigt otrevlig och okunnig: "men du behöver ju inte kolla dig om di visar negativt, då är du ju inte gravid"! sa hon. då föröskte jag förklara, en gång till att HCGt stiger saktare om det sitter utanför livmodern och bla bla bla.. men hon ville inte förstå.
Kände mig kränkt efter det samtalet..
Ursäkta lång inlägg, behövde skriva av mig lite innan jag ska sova.
Kram