• KnutRut

Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?

Alla säger ju att det bleknar bort med tiden men mina kommer inte att göra det för dom är så röda och blodiga ser det ut som.
    Jag ångrar ABSOLUT INTE att jag skaffade barn för jag visste ju att man kunde få detta med på köpet men det är det att jag kommer aldrig mer kunna visa mig i kjol eller bikini igen och störst av allt kommer jag aldrig att kunna visa mig bar inför min kille i ljuset.
    Det kan jag bara göra i mörkret.
    Känner mig så ledsen.
    Har kontaktat en läkare som utför plastikkirugi så vi får väl se vad han kommer att säga.

När jag var med barn ville jag inte ha bristningar på magen och det fick jag inte, har världens finaste mage nu men det är låren och rumpan som är värst!

Vad kan man göra förutom plastikkirugi?

Kramar Jessica och Amanda!

• Svar på tråden Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?
  • Kajsan

Låren hör faktiskt till ett av de vanligaste ställen man får dem

• JsN

Bristningar är hormoniellt betingade. Jag har tidigare alltid varit jättesmal och fick ändå under puberteten bristningar på låren.

Har faktiskt heller aldrig hört talas om / sett bristningar på smalbenen. Fast å andra sidan tillhör jag de människorna som inte tittar alltför närgånget på andra. *ler* Jag är liksom inte ett endaste dugg intresserad av huruvida andra på stranden har celluiter eller bristningar, lika lite som jag intresserar mig för huruvida andra på badhuset har rakat kön eller inte. JAg måste säga att för mig har det kommit med åren, inte mitt ointresse för andra, men en säkerhet i att jag inte längre tror att alla andra tittar på mig och dömer.

• dutten

Jag kan på sätt o vis förstå dig.
    Var själv 20 när jag var gravid första gången och jag fick bristningar från brösten till bikinilinjen Runt om!
    Det är inte många millimeter mellan dom heller.
    En del av dem är idag fortfarande tjocka oxå.
    Men de är idag silver/lilafärgade i alla fall.

Men jag har lärt mig att leva med dem jag gömmer mig inte utan tar på mig de kläder jag har lust med - För man förändras när man blir mamma -Jag tycker att det hör till, se det som ett sätt att mogna om du vill.

Kroppen är ju till för att användas lixom - tycker jag.
    plastikkirugi i all ära - men vänta i så fall tills du har fått de barn du vill ha.

Lycka till
    dutten

• Kajsan

Visst kan man ha bristningar på vaderna, inget konstigt alls.

• Kajsan

Kom just på mig själv med att skriva lite väääl korta inlägg, kanske för att jag är för trött för att sitta här, borde gå och lägga mej

• ladyhawk

Jag har hört att de bleknar. Plastikkirurgen kan slipa ärren.

• Jen75

Jag tycker inte heller om mina bristningar. Men jag ser det som så här. Jag har fött barn. Jag ser ut så här & det är inte hela världen att man får bristningar.
    Dom e inte fina & jag har inte tänkt visa mej i bikini på baby simmet. Men livet är för kort för att bli sur/arg/ lessen för sånt.
    Tänk possitivt Du har barn & din sambo älskar dej väl oavsett??

KRAM

• Katie

Nu skall jag vara lite snörplig..PMS-hormonerna som spökar.. Skötte en äldre döende kvinna häromdagen, typ 80 år gammal. Hon hade ordentligt med bristningar på magen men jag tyckte att det såg så fint ut, syntes att hon hade levat ett rikt liv..Om ni förstår vad jag menar! Hon omgavs av barn och barnbarn in i det sista!

Jag kommer säkert att få massor med bristningar.. Har redan bristningar på höfterna efter att ha gått upp en del i vikt. Så när jag blir gravid får jag säkert bristningar stora som potatisfåror..

• Meli

Jag fick massor av bristningar, den lila typen. Efter ett år var de helt vita, och syns inte så mycket, kan visa mig i bikini utan att skämmas alltså.

Men man kan känna dem, fettet under är väl sprucket eller nåt, för man känner dem, men de syns alltså inte så mycket.

kram

• Jen75

Tyckte det var fint det som KATIE skrev om den döende kvinnan. Ja det är väl så det är. Våra kroppar blir äldre när vi åldras & det syns att man har haft ett bra liv.
    Jag däremot vårdade åxå en äldre dam i den åldern som var ensam & inte hade häng bröst brsitningar el fett.
    Men hon låg där alldeles själv. & då har jag hellre bristningar hängbröst & lite fett & har en familj som jag älskar & som älskar mej

Fast klart ser man alla film stjärnor som får barn & e jätte smala 3 dagar efter så klart man blir avis

KRAM från mej & min randiga mage

• pabe

Zebran här , stämmer in i övriga...
    Vi har fött barn o det är ett minne för livet.
    Well well...

//PaBe

• Lilou

Laser! Det ar ju inte plastik kirurgi...eller?

• Zuzanne

Jag har fått enorma bristningar. Dem hindrar mig inte ifrån att visa mig offentligt i bikini eller min kille. Sedan hade jag helst sluppit dem, men en kropp är inget som skall hindra en i att leva livet till fullo. Mina bristningar är ett vittne om att det underbaraste av allt har skapats av mig, i mig.

Svar på tråden Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?