• KnutRut

Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?

Alla säger ju att det bleknar bort med tiden men mina kommer inte att göra det för dom är så röda och blodiga ser det ut som.
    Jag ångrar ABSOLUT INTE att jag skaffade barn för jag visste ju att man kunde få detta med på köpet men det är det att jag kommer aldrig mer kunna visa mig i kjol eller bikini igen och störst av allt kommer jag aldrig att kunna visa mig bar inför min kille i ljuset.
    Det kan jag bara göra i mörkret.
    Känner mig så ledsen.
    Har kontaktat en läkare som utför plastikkirugi så vi får väl se vad han kommer att säga.

När jag var med barn ville jag inte ha bristningar på magen och det fick jag inte, har världens finaste mage nu men det är låren och rumpan som är värst!

Vad kan man göra förutom plastikkirugi?

Kramar Jessica och Amanda!

• Svar på tråden Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?
  • Signatur

Jag har inte varit gravid, men när jag var i yngre tonåren fick jag mina kvinnliga former så fort att jag fick bristningar vid höfterna. Först såg det ut som stora sprickor till blåmärken. Men allt eftersom åren gick så bleknade de mer och mer och nu syns de knappt. (Men det är typ 15 år sedan). Så jag tror att man måste ha tålamod.

• oOoJOYoOo

Går de verkligen att fixa med laser? Vad jag vet så finns det inget som funkar bra på bristningar...eller är det en ny metod?

• milimina

ska man verkligen sola bristningar?? det är ju väldigt känslig hud i början (innan de bleknat) och vad jag vet är det rätt riskfyllt att göra så, precis som med t ex färska ärr.

• atopia

Är det verkligen så hemskt att kroppen förändras när man blir mamma?
    Ska man inte ha rätt att njuta på stranden för att man hudbristningar?
    Om alla som inte var nöjda med sin kropp skulle ge sig ut på stranden så skulle man ju genast se att man trots allt ser ut som folk gör mest.

När jag var i yngre tonåren fick jag bristningar på lår, rumpa, höfter, bröst och vader. Nu syns de knappt och jag ids för det inte bry mig om att dölja dem. Jag har bättre saker för mig, som att njuta av sommaren t.e.x.

• Katja77

Jag fick oxå bristningar i tonåren. Både på höfterna och brösten. Nu syns de bara om man tittat noga och vet precis var man ska leta. Drar jag med fingrarna över kan det kännas som ränder. Min man som har sett mig naken i alla möjliga sorters ljus har aldrig sett dom. han fattade inte vad jag pratade om när jag frågade. Dina försvinner nog oxå med tiden!

• Kajsan

Min kille säger att det ser ut som om jag blivit riven av en jätte dinusaurie med jätte klor
    Det kan man ju alltid skylla på...

• Isolde

Nyfiken: är det verkligen bristningar ni talar om? Jag tycker det låter som åderbråck, när de sitter långt ner på benen.

Jag ser fram emot åderbråcken (nåja...) eftersom de går i familjen. Inte så mycket att göra åt. Och vadå, visst kan man väl gå med kjol ändå?!? Vem är det du försöker skydda från dina hemska strimmiga ben?

• mimmipigg

Jag måste fråga... bristningar på lår/rumpa - får man det även om man inte går upp så mycket under grav? Jag menar - om man mest ökar på magen och inte mycket/inte alls på lår/rumpa - kommer dom där ändå?
    Har en kompis som absolut inte gick upp ett gram förutom magen - låren t ex var smala som stickor hela tiden. Jag satsar på samma utveckling

• Matilda

Ja men gissa hur sur jag blev när jag låg på rygg, höggravid och hormoner som bråkade med mig, och min bm sade; "OJ vilka bristningar, de var itne lite det, det får du ju bort sen med laser".... Det fick man inte säga just då, för jag blev sååå lessen. Jag vet att det ser för jävligt ut men so what? Min kropp och jag bestämmer vad jag gör. Klart att det skulle vara finare utan dessa bristningar men jag får ändå inte bort dem så jag har lärt mig att leva med dem, Bevis på att jag har fått barn

• atopia

Isolde:
    Ja, det är verkligen bristningar. Åderbråck är en helt annan historia och de som inte kan skilja ett åderbråck från en bristning borde gå och kolla synen.
    Lår och vader kanske inte hör till de vanligaste ställena att få dem på men ändå fullt så möjligt.

Svar på tråden Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?