• KnutRut

Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?

Alla säger ju att det bleknar bort med tiden men mina kommer inte att göra det för dom är så röda och blodiga ser det ut som.
    Jag ångrar ABSOLUT INTE att jag skaffade barn för jag visste ju att man kunde få detta med på köpet men det är det att jag kommer aldrig mer kunna visa mig i kjol eller bikini igen och störst av allt kommer jag aldrig att kunna visa mig bar inför min kille i ljuset.
    Det kan jag bara göra i mörkret.
    Känner mig så ledsen.
    Har kontaktat en läkare som utför plastikkirugi så vi får väl se vad han kommer att säga.

När jag var med barn ville jag inte ha bristningar på magen och det fick jag inte, har världens finaste mage nu men det är låren och rumpan som är värst!

Vad kan man göra förutom plastikkirugi?

Kramar Jessica och Amanda!

• Svar på tråden Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?
  • Leonesse

jag vet hur du käner det, hade inte en rynka förrän sista månaden då det exploderade bristningar över hela magen...... = (

Nu ser man ut som ett slappt rutnät.... men jag har gett mige den på att träna uipp magmusklerna så huden sträcks lite, då syns de inte lika starkt. Det är det tips jag kan ge dig, förutom kirurgiskt ingrepp. De kommer att blekna med tiden, men det tar tid.

Kramen

• Bebis

Men det var ju inte alls någe länge sen du fick barn! Sola nu i sommar så ska du se att de kommer o blekna åteminstonde lite...

Jag ser ut som en Zebra redan nu o jag är inte ens färdig än
    Jag hade extremt svårt o låta min sambo se mig i början men nu orkar jag inte bry mig längre... Men de bristningar man får på lår o rumpa e värst... De på magen känns på någe vis mer "riktiga"

Men men... Försök låt dem försvinna av sig själv innan du ger dig på kirurgi...

• Millan 78

Vad vet ni om plastkiruirgi och bristningar??

• Ullebulle

Jag tycker du ska vända dig till en laserkirurg istället för en plastkirurg...

• Sladdis

Jag är GLAD att jag har mina bristningar på rumpan och inte på magen.

Alltså inte att jag har bristningar för det hade jag ju helst sluppit utan att de sitter på rumpan.
    Har en kompis som fick på magen och det är INTE snyggt och väldigt svårt att dölja om man inte vill ha baddräkt på sommaren.
    Har man de på rumpan så döljs de ju under bikinibyxorna (om man nu inte har string..... )

Under graviditeten var mina alldeles knall-lila och mörkblå!!! Hade alltså en "snyggt zebra-randig" rumpa. De hade bleknat helt efter ca ett år.
    Men de kommer ju tyvärr aldrig att försvinna. det blir ju liksom som fåror i huden.

Så vill man ha bort dem är det nog bara ingrepp som hjälper är jag rädd.

• Trillian

Mina har då inte direkt bleknat,men å andra sidan är det bara 1½ år sen min senaste förlossning.Förstår inte varför man måste se dem som ett fel,men det är väl samhällets ideal mistänker jag.

• Bebis

Sladdis, jag har bristningar över HELA rumpan, låren (ner till knäna) o magen... Jag får nog klä mig i tält jag då

• KnutRut

Som bebis säger:

Jag har bristningar på lår och ända ner på knäna.
    Samma här är det för mig!
    Då får man klä sig i långbyxor då hela tiden eller endast har långkjol utan slits eller nåt annat!

• prayer

jag fick inte nå bristningar på magen men låren och rumpan och vaderna vart helt total förstörda, men nu efter 2 år och 4 månader har de faktiskt bleknat så de knappt syns, klart första sommaren hade inte jag heller kjol å sånt men det tar ju sin tid...........nu är jag gravid i v28 och "ta i trä" så har jag inte en liten rand än så länge, fast det kommer säkert......fast jag hoppas på att huden lixom är lite uttänjd och inte går sönder fast jag lägger på hullet.

ta det lungt och vänta lite så ska du få se att dom bleknar.......fast jag vet att det känns tungt....

• KnutRut

Tack för all uppmuntran!
    Förresten om jag ska görs laserbehandling redan nu, hur blir det då vid nästa graviditet.....

Då får man väl säga så här:

Kjoldagarna och baddagarna är över för min del. Det var roligt så länge det varade!

Svar på tråden Dessa J**la bristningar efter en graviditet, dom kommer väl aldrig att gå bort?