p-piller och synka kroppen?
Hej! jag gör just nu min första ÄD, så jag har inte svar på alla dina frågor, men på några.
Jag har förstått att det är individuellt hur man nedregleras inför en ÄD. Jag fick äta p-piller en menscykel innan jag började med ÄD-medicinerna.
Jag tog då första p-pillret på mensens första dag (v.33).
Det var 21 p-piller på kartan. Jag skulle ta 20 st.
På dag 21 tog jag istället en nedregleringsspruta Zoladex (köpt i Riga). Sedan avvaktade jag mensen. Det tog 5 dagar innan den kom.
När på cykeldag 7 i denna menscykel gjorde jag sedan ett VUL och kollade att slemhinnan var tunn och att inga äggblåsor var på gång. Det såg bra ut.
På cykeldag 8 började jag med östrogentabletterna Progynon. De tar jag fortfarande har nu tagit dem i 11 dagar. På måndag har jag mitt planerade VUL nr 2. Ser allt bra ut då kommer ET att kunna ske under v.41.
Så jag vet ännu inte hur väl den preliminära planen föll ut. Jag får under nästa vecka ett mer exakt datum för ET. Så själva resan mm får man boka med väldigt kort varsel. Så verkar det vara för många andra jag läst om här.
Det är större chans med ett embryo som INTE varit fryst. Det var de tydliga med på AVA i Riga. Så jag tycker INTE du skall gå med på frysta embryon.
Hoppas detta gav dig lite svar.
Lycka till!
Rödluvan