• jennyz

kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?

Jag har också fått mer kliande på händer och fötter, har haft det en kort tid i typ v 25 också och då sa min BM att om det fortsatte så skulle jag ta leverprover för att kolla om det är det som är fel elle rom det var vanlig graviditetsklåda... Det gick dock över efter en hemsk natt men nu är det värre igen så jag ska prata med henne, tycker att du pckså ska göra det!! Jag sväller dock inte upp i samband med kliandet, men nog har man små prnskorvar till fingrar nog... (är 35+2)

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • jennyz

Hoppas att det går bra! Min BM sa att leverprovet man skulle lämna skulle lämnas på fastande mage så om det är det du ska lämna kanske du får en tid för att lämna några prover imorgon... Men nu hamnar du i alla fall i rätta händer!!!

• jennyz

Hmm konstigt, pratade med min Bm nu och jag kunde komma in imorgon kl 8 och lämna prov, men fick inte äta innan...

• jennyz

Konstigt att du inte fick lämna det på VC... Men bra att BM tar provet istället, man ska ju inte lida i onödan om man kan göra något åt det och vill ju veta vad det är, inte bara att det kanske kan vara något...
    Jag lämnade proverna imorse, så BM skulle höra av sig om det visade något särskilt, annars ska jag träffa henne på onsdag nästa vecka så får jag höra vad det visade, hoppas bara att det lugnar ner sig nu, måste nog klippa ner naglarna, har rivit upp ett sår på foten genom kliandet i sömn...

• jennyz

Härligt att du får svar i alla fall, hoppas att det inte är något allvarligt!! Jag får nog höra på onsdag när jag ska till BM, hon skulle höra av sig om hon hann få något svar innan om det visade något särskilt, annars kom vi överens om att jag kan vänta till onsdag, tydligen görs analyserna på det ena provet bara en gång per vecka, det kanske var gallsyreprovet... Inatt har jag kliat rätt mycket men annars hade det lugnat ner sig tyckte jag...

• jennyz

Pratade med min BM nu och tydligen var gallsyreprovet bra, det låg på 4, det skulle ligga mellan 10-30 för att vara dåligt så då är det bara att försöka klara sig ett tag till, vissa dagar/nätter känns det helt ok, skulle undvika en del mat så jag har försökt med det det kanske har hjälpt...

• jennyz

Oj så länge man kunde njuta av att det lugnade ner sig!!! Nu håller jag på att bli tokig, men nu kliar det överallt, armar, ben, bröst fötter och händer, vad ska man göra???? Har duschad och smort in mig så känns det bättre ett kort tag hoppas jag kan somna innan det blir värre igen!! Tavegyl, är det något som er BM rekommenderat/skrivit ut åt er??? Vad är det, någon typ av allergimedicin?? Eftersom mina leverprover visade bra, BM sa att om det blir värre kan man ta nya prover och jämföra dem, men nu är det ju helg, får ju inte tag i henne nu...

• jennyz

Tack... Får se hur helgen går, känns bättre nu, jag har alltid jobbigast på kvällen, på dagen kliar det så lite så jag knappt tänker på det, jag lider då inte då i alla fall, tack och lov!!!

• jennyz

Nu är det för jävligt igen!!! Har ringt VC hoppas jag får en akuttid idag så jag kanske får tavegyl utskrivet eller något, nu kliar det över hela kroppen, kunde knappt sova inatt!!! Jag som trodde att det blivit bättre och skulle klara mig resterande tid, men icke... Får panik av att tänka att man kanske får gå så här i en månad (om man går över två veckor...)

• jennyz
    OktBebbe09 skrev 2009-10-09 09:10:54 följande:
    Usch lider verkligen med dig! Vad jobbigt :(..Vet hur det är!! Jag klarar mig på tavegylen, men utan den vore det dödsdomen..Hade med fått panik..För det här kliandet kan man bli fullständigt galen på..Kanske borde dom ta prover igen så inte dina värden blivit höga..Lycka till idag!
    Får se vad BM säger i veckan när jag ska dit i så fall om proverna, just nu hoppas jag bara att det finns någon akuttid åt mig så jag får träffa en läkare idag, annars vet jag inte vad jag ska göra, de skulle ringa efter 10, så håll tummarna!!! Om jag kunde få tavegyl som förhoppningsvis hjälper på natten åtminstone, har hört att man blir trött av dem, men det gör inget, jag jobbar väldigt lite nu ändå, bara kliandet lugnar sig!!! Tidigare var det bara på kvällen, och på morgonen hade det lugnat sig, men inte nu... måste väl klippa och fila ner naglarna så man inte river upp stora sår, för det går ju inte att låta bli att klia!!!
  • jennyz

Fick en tid på VC idag efter lunch, SKÖNT!! Bara hoppas de kommer att hjälpa mig också... Har fått en liten siesta nu i alla fall, den var välbehövlig!!!

• jennyz

Fick Tavegyl utskrivet i alla fall, får se hur det hjälper, det käns lite bättre nu i alla fall, men har kliat några sår på benen också, så man ser lite hemsk ut... Tar en tablett morgon samt kväll började igår, så hoppas att det kommer att bli lite bättre också, men fick i alla fall sova bättre i natt samt en siesta nu på eftermiddagen...

• jennyz

Ni som ätit Tavegyl, har kliandet gått över ganska snabbt då? Det är fortfarande jobbigt, smörjer in mig hela tiden för då är det bra aétt tag, har köpt en aloe vera gele som är svalkande och skön, men sedan kliar det igen, inte lika mycket som tidigare kanske men fortfarande jobbigt.... Ska kolla med BM om vi inte ska ta om mitt blodprov igen, ska dit på onsdag, men tror att jag ringer imorgon och kollar om vi ska ta provet innan, det visade som sagt var bra för typ 2 veckor sedan, men redan då sa hon att om det fortsätter så skulle vi ta ytterligare ett prov för att se om det ökar...

Svar på tråden kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?