• LyckligtSlut

Snatteri som kan anmälas i efterhand??

Men kan hon bara inte gå dit och säga att hon handlade där och när hon kom hem såg att inte kaffebryggaren slagits in i kassan t ex? Bara gå dit och betala för den och få ett kvitto på att den är betald? Bättre det än gå omkring med ångest, som jag iofs tror är obefogad, men vet hur det kan vara när man får en fix idé om något.

• LyckligtSlut
    sasssyy skrev 2009-09-21 12:37:53 följande:
    fast med den inställningen du har till det hela.. så känner jag .. nu kör jag en LÅÅÅÅNGsökt jämförelse... men är det okej med stöld bara den inte upptäcks så är det ju okej med våldtäckt och mord också...bara ingen upptäcker det????? eller?? Om din syster har problem med förtroendet för polisen så är det jättetråkigt men det ger inte henne rätten att begå ett brott (vilket det ännu så länge är).. då borde hon vara extra noga med att göra rätt för sig i detta läget.
    Konstigt att jämföra brott på det sättet... Ska vi dra det ännu längre? Jämföra massutrotning av folk med att sno lösgodis?

Men TS, bästa är nog om din syster bara ringer och frågar hur hon kan komma in och betala för bryggaren för att hon såg att den inte blivit betalt. Så gjorde jag när en vara på Ikea var felmärkt med flera hundra kronor. De anklagade mig INTE för snatteri. Då hade man knappast gått tillbaka.
Svar på tråden Snatteri som kan anmälas i efterhand??