Inlägg från: PixL |Visa alla inlägg
  • PixL

Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?

Nej, rent spontant känner jag att det är fel.

• PixL
    Neko skrev 2009-09-27 15:20:37 följande:
    Jag tror många anser att psykiskt lidande är värre än fysiskt lidande, varför tycker du att det är enbart fysiskt lidande som gör att man borde få en operation? Om en person hade ett gigantiskt hårigt födelsemärke i ansiktet (det var inte farligt och kändes inte men syntes extremt mycket), tycker du inte att den personen borde få det bortopererat då?
    Man får väl noppra bort håren och lära sig att leva med hur man ser ut?
  • PixL
    Gaytjej skrev 2009-09-27 15:40:02 följande:
    Visst har vi som haft turen att födas i rätt kropp svårt att förstå hur det kan vara att faktiskt vara född med fel kön, men om du gör en jämförelse som ovan så har du verkligen inte mkt till förståelse eller respekt för problematiken.
    Men hur långt ska man dra det? Ska jag få transplantera på mig en extra arm därför att jag känner att jag egentligen skulle ha tre armar?
    Eller ja... att folk opererar sig händer ju dagligen. Lite större tuttar, lite rakare näsa... Är det inte bättre att man lär sig att acceptera sin kropp?
  • PixL
    Gaytjej skrev 2009-09-27 16:18:37 följande:
    Hur långt man ska dra det?!Det räcker att dra det så långt så att du förstår att du 1) INTE kan jämföra "att transplantera dit en tredje arm för att man känner för det" med att byta kön och 2) att du dessutom är respektlös mot dina medmänniskor (så väl transexuella som de som råkar vara födda i rätt kön) genom att överhuvudtaget göra denna totalhaltande jämförelse.Vidga dina vyer genom att läsa på om ämnet!
    Vidga dina vyer, du.

Som någon tidigare skrev, det finns människor som känner att de borde ha fötts med päls. Tycker du inte att de borde få hjälp med att få päls?
  • PixL
    Gaytjej skrev 2009-09-27 19:15:14 följande:
    Läs mitt svar #85 om generella tankar kring "kroppsliga övertygelser", det passar in som svar även på detta inlägg.Jag är för övrigt fullt beredd på att vidga mina vyer när det gäller denna problematik du nämner!Men är DU beredd på att lära dig mer om KÖNSKORRIGERINGARNA som görs idag, deras bakomliggande orsaker och varför de INTE kan jämföras med snedvriden kroppsuppfattning med en annan sorts bakomkliggande orsaker?
    Jo då. Har du något tips på hur jag ska gå tillväga?
Svar på tråden Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?