Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?
Jag har gjort könskorrigering. Innan jag fick vård har jag betallat skatt och efter könskorrigeringen, dvs nu 20 år senare betallar jag fortfarande skatt.
Genom min betallda skatt, hjälper jag er att få ett bra liv, som att ni får sjukvård och skola till era barn. Jag tror säkerligen att ni vill ha mina skattepengar, och få dem så måste ni hjälpa mig, för annars blir det inga skattemedel.
Det finns två val av hjälp för en född transsexuell. Och det är kirugi eller psykologisk hjälp/allternativ psykiatrisk vård för att underlätta levnaden genom sjukskrivning.
Det absoluta billigaste och effektivaste hjälpen är kirugin.
Psykologiska eller psykiatriska hjälpen kostar skjortan och generar inga skattemedel.
Och skulle självmord ske, så blir det den största förlusten för samhället, därför att kostanden för ett barn till att bli vuxen kostar samhället mycket pengar.
Varför skulle inte en transsexuell få en kirugisk hjälp och få ett drägligt liv och få känna glädje precis som andra.
Att vara född transsexuell innebär att bära konstant ångest som växer till omåttliga mängder ju äldre du blir. När jag var barn så var tillståndet lätt ångest och när jag kom till tonåren var det deprimerande och ångesten växte och man såg livet med stor ledsnad. Folk runt omkring dig börja ifrågasätta dig.
Jag blev vuxen och jag fick psykosomatiska besvär som innebar för mig ont i lungerna. Ångesten och ledsnaden steg och jag ville bara lägga mig, men jag satte mig på knä, men jag reste mig och tänkte jag måste få hjälp.
Hjälpen kom, och psykosomatiska besvären och ledsnaden bara försvann ur kroppen när läkaren klappade mig och sa... du är en bra kille. Det vara det jag behövde höra, dvs bli trodd. Ångesten försvann när jag fick min medicin och kirugi.
När jag fick mitt recept på testosteron stack jag direkt till apoteket och var överlycklig och tänkte.. äntligen får man bli kroppsligt normal. Jag kände även att kroppen fick något i sig som den fann det som saknad. Jag mår mycket bra av testosteron och det är som kroppen skriker om att få det.
Jag vet att min transsexualism handlar om hormonella förändringar i min födsel. Jag är född med andra sjukdomar som är genetisk och hormonellt betingat.
Jag vet också att jag var sjuk när jag föddes som berodde hormonellt.
Allt detta har medfört att jag blev född med en mans hjärna med en främmande kropp som jag inte vill kännas vid.
Jag älskar min kropp som jag har idag. Jag ser inte perfekt ut, men min hjärna trivs och det är huvudsaken.
Jag betallar gärna skatt till er födda i en icke främmande kropp, men jag vill även att min skatt ska hjälpa andra födda transsexualla.
Och slutligen.
Kirugin är rekontruering och inte skönhetsingrepp. Skönhetsoperationer innebär att göra något "snyggare" som redan existerar. Rekonstruera innebär att bygga om något till nytt.