Inlägg från: Mamsis |Visa alla inlägg
  • Mamsis

Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?

Ja, absolut.
    En anorektiker kan ju få hjälp med sin kroppsuppfattning, men en som är transexuell HAR ju fel kropp 'på riktigt'.

Tänk er själva, förvänta er en snippa och se en snopp nästa gång ni ser er i spegeln...

• Mamsis
    Bevabus skrev 2009-09-20 18:20:24 följande:
    Ja det tycker jag absolut, men det ska finnas en viss åldersgräns på det. Man ska vara vuxen nog att verkligen vet att detta är något man vill. Man måste ha en viss livserfarenhet så man kan jämföra innan man bestämmer sig. Vid en ung ålder så tar man ju oftast beslut som man är stensäker på att man kommer vara nöjd med för resten av livet, men oftast så är det ju inte så.
    Så är det idag också. Vet inte hur länge, men den som vill byta kön måste dels leva fullt ut som kvinna utan att få byta namn till ett kvinnligt samt gå hos psykolog innan ett könsbyte tillåts. Dock får de äta hormoner under tiden.
  • Mamsis

Om transexuella ska bekosta sin operation själv blir det ju en klassfråga... Den som är fattig får vackert finna sig i att leva med fel kön? nej, då ska inte heller IVF vara finansierat av skattemedel och det tycker jag absolut att det ska, precis som med könskorrigeringar.

• Mamsis

Ja, och en del som ÄR transexuella vill ändå inte operera sig 'bara' leva som kvinnor, men då får de också dras med sitt manliga namn hela livet.

• Mamsis
    Ejnie skrev 2009-09-21 16:59:36 följande:
    Eller leva som män och dras med sitt kvinnonamn...
    Haha, precis, jag känner dock ingen som är kvinna och vill bli man så jag skrev bara utefter min erfarenhet Bra att någon såg och rättade mig
  • Mamsis

Ja, alltså, jag vet att det finns men jag har två vänner som fötts som män men som är kvinnor så de är mitt i sin process nu med könskorrigering. Så jag tänkte ur det perspektivet och skrev enbart utefter male to female när jag naturligtvis skulle skrivit båda alternativen
    Inte för att jag tycker något är mer rätt än det andra, utan alltså helt enkelt för att mina vänner är male to female och inte tvärtom

• Mamsis
    Joual skrev 2009-09-21 18:42:30 följande:
    .. och en av mina närmaste vänner är FtM, så jag är mer van vid motsatsen
    Haha, där ser man, men det var då tur, så du rättade till mitt misstag
Svar på tråden Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?