Inlägg från: Birry |Visa alla inlägg
  • Birry

Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?

Ja, jag tycker att det är bra att transexuella kan få den behandling som är den enda som botar/hjälper dem. Jag är glad och stolt över att bo i ett land där mina skattepengar faktiskt går till att hjälpa dessa oerhört marginaliserade personer.

Ang beslutet så tror jag att processen fram till själva operationen är så genomgående så att det bara är de som verkligen verkligen är transsexuella som blir opererade.

Tror som Bimsan att det är något som händer i fosterlivet + ev något genetiskt som gör att dessa personer upplever att de har fel socialt kön.

• Birry
    vampyria2 skrev 2009-09-23 08:54:58 följande:
    Härligt att höra att du mår bra i dag   Jag håller med dig och är glad över att leva i ett samhälle där människors väl ligger så i fokus. Visst det finns saker som inte är perfekta inom vården men i de stora hela så är den väldigt bra och jällpen får man om man mår dåligt. Jag är väldigt ävertygad om att det är medfött, jag har en dotter som har sedan hon började prata har kallat sig själv för han. Hon väljer endast typiska pojk kläder och känner sig ut tittad och tror att folk pratar om henne när hon har flick kläder.Hon säger själv at hon ska bli pojke när hon blir stor. Jag har absolut inte uppfostrat henne som en kille utan snarare tvärt om, jag var så glad över att få en liten tös efter som jag älskar flickkläder. Men så fort hon började förstå att man hade olika kläder som pojke och flicka så valde hon att endast ha pojk.Jag tror att hon är född i fel kropp helt klart och då är det skönt att veta att hon kommer att få den hjälp hon behöver.
    Härligt att läsa om en förälder som "ser" sitt barn och är öppen för att han/hon inte är exakt som normen vill att de ska vara! Ville bara säga det! /Från en som "bara " varit homogarderoben och tyckt att det var jobbigt nog
Svar på tråden Tycker du att det är bra att man har rätt att byta kön om man känner att man är född i fel kropp?