Inlägg från: Neko |Visa alla inlägg
  • Neko

Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?

Ja, jag tycker inte att det är lurendrejeri i alla fall. Är helt säker på att så gott som alla gubbar vet att telefontjejen inte tänder på dem, eller kanske de tom tänder på att hon gör det för pengar. Det är som porr, eller skådespeleri. Är man tillräckligt bra på att låtsas så är det bra för alla involverade. Inte så att jag ser en film och känner mej lurad för att skådespelarna inte är ledsna på riktigt =P

Vad gäller spådamer så resonerar jag som så här. Man vet inte om det finns något övernaturligt och finns det det så vet inte jag om jag har den förmågan eller inte. Jag kan alltså lika gärna ha den utan att veta om det =P Och blir mina kunder nöjda så tyder det ju på det.

Jag tycker inte det är etiskt fel alls. Fast om ni undrar så gör de ett test innan de anställer spådamer för att se ifall 'de har gåvan'. Man ska spå en av de andra ur personalen om deras bakgrund tex.

• Neko

Telefonförsäljare tycker jag är mycket värre. De ringer ju hem och tränger sig på folk som inte vill och kanske inte kan stå emot att tacka ja. De blir ju ofta sura/arga om man inte gör det.

Telefonhoror och spådamer behöver man ju inte ringa till om man inte vill =)

Svar på tråden Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?