sasssyy skrev 2009-09-20 13:37:52 följande:
japp.-.. fast inte medial.. eftersom jag inte innehar dessa gåvor.. men varför inte stöna i luren.. känner MASSOR av tjejer som jobbar med detta, man gör inga förmögenheter på det, det är vita pengar och man fyller faktiskt -tro det eller ej- en funktion. Männen som ringer dessa linjer är mer än väl införstådda med att det inte är "på riktigt", de betalar över 20 kr / min och visst vill de i sin fantasi tro att tjejen verkligen tänder på dem, det är ett skådespel, en lek inte värre än att vara skådis eller sångare och att se en i publiken in i ögonen när man sjunger "I love you" Det är INTE etiskt fel anser jag.. men heller ingen långsiktig lösning. Man ska- innan man går till soc- ha utdömt alla andra möjligheter att försörja sig och för mig hade det kunnat varit ett alternativ. Men det är ju väldigt personligt.
Jag håller inte med. En människa ska inte ens behöva vara telefonförsäljare där det med psykologiskt övertag gäller att lura på folk utgifter de inte ens önskat. Sådant vinstintresse är mer snedvridet och MINDRE ärligt än att gå på soc.
Gällande att stöna i luren spelar det ingen roll för min del dock, det är ju inte att luras. Själv hade jag inte varit speciellt bra på det, dock.