• dendertina

Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?

Ja, som rubriken lyder... Skulle du kunna ta jobb som exempelvis spådam via telefon (förutsätter att mediala gåvor inte existerar så det handlar alltså om bluff i båg i ditt fall) eller "telefonvärdinna" dvs telefonhora där man stönar tillsammans med gubbar?
    Skulle du kunna ta sådana eller liknande jobb för att kunna försörja familjen eller skulle du hellre "gå på soc"?
    Är det etiskt fel med sådana jobb?

• Svar på tråden Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?
  • kuddmys
    puss skrev 2009-10-01 07:33:06 följande:
    vilket begränsar utbudet en smula. det beror nog mest på person och inte på yrket.
    De allra flesta önskar inte telefonförsäljning eller intervjuer o för mig är det oetiskt. Har diskuterat detta förr.
  • kuddmys
    sstv skrev 2009-10-01 07:34:16 följande:
    Det finns bra jobb och det finns dåliga jobb. Jag skulle utan att tveka ta vilket jobb som helst för att inte gå soc. Är det ett dåligt jobb söker man sig därifrån ganska snart men det är ju bättre an att gå på bidrag. Och varken spådom eller telefonsex är väl jobb där folk behandals illa? De blir möjligtvis lurade men de vill ju bli lurade.
    Anser inte att dessa tjänster ska finnas. Om tiderna är kärva, går det inte att söka sig därifrån så fort.
  • Amor

Som någon var innne på tidigare... Jag skulle hellre sälja telefonsex än vara försäljare och ringa upp folk mitt i middagsmaten och försöka pracka på dem saker de inte ens funderat på att skaffa sig. Men min gräns går vid att spå, det känns som rent skärt lurendrejeri.

• Stårschan

Jag skulle hellre sälja telefonsex via ett sådant företag än gå på soc, ja. En av mina vänner gör det redan. Jag blev först mäkta förvånad, men å andra sidan, varför inte. Det är som sagt ingen som TVINGAR någon att ringa dit, och vad jag har förstått så är det inte alla som ringer som bara är ute efter sex heller. Några behöver tydligen bara någon att prata med också, vilket faktiskt förvånade mig - med tanke på vad de får betala för det!

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Reglementet

Eh, jag skulle hellre ta de jobben ja.

• kuddmys

Hellre tar jag del av de pengar jag betalat in via skatt; soc; än gör nåt som inte är bra för människor.

• såffan

hur lurar man någon genom att jobba med telesex? Folk ringer för att ha telefonsex och folk får det, hur har dom blivit lurade?

• Reglementet

kuddmys

Du skulle aldrig arbeta på restaurang med tillstånd då?

• sstv
    kuddmys skrev 2009-10-01 10:58:36 följande:
    Hellre tar jag del av de pengar jag betalat in via skatt; soc; än gör nåt som inte är bra för människor.
    Fast att du tar del av dina inbetalade pengar drabbar ju också andra. Varje hundralapp som du får ut från soc för att du har moraliska principer som hindrar dig att arbeta skulle ju på många olika sätt komma de mer behövande i samhället till nytta.
  • kuddmys
    Reglementet skrev 2009-10-01 11:23:58 följande:
    kuddmysDu skulle aldrig arbeta på restaurang med tillstånd då?
    Där kan man begränsa hur mycket folk får dricka.
Svar på tråden Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?