Trivs ej på mitt nya jobb...ångest
Det där var som att läsa om sig själv när jag började jobba. Har också panikångest. Så med mitt facit i hand. Det blir inte bättre! Du har alla chanser att byta jobb så gör det!
Det där var som att läsa om sig själv när jag började jobba. Har också panikångest. Så med mitt facit i hand. Det blir inte bättre! Du har alla chanser att byta jobb så gör det!
Jag tänkte som dig, att det blir nog bättre och valde att stanna kvar. Det som hände var att jag fick magkatarr och terapi i ett år. Nu mår jag bra igen. Jag fick byta avdelning efter sommaren. Jobbar på en stor förskola. De på nya avdelningen förstod mig bättre. Men hade jag vetat vad som skulle ske hade jag sagt upp mig på en gång. Det va helt klart inte värt det. Är du provanställd? Om du är det och du säger upp dig kan du gå på dagen. Tror jag iaf. Så har vi det. Om du väljer att byta jobb så är det ju inget fel i att säga att de inte delade din vision och att du därmed kände dig begränsad och tappade inspiration och glädje. Det visar ju bara att du vill och är målmedveten.
Det är inte värt det att jobba kvar när man mår så. Chefen är nog medveten om att folk kan säga upp sig hur som happ. Blir hon arg så är det i vilket fall som helst inte ditt problem. Du måste ju kunna trivas med det du gör. Det är ju bara att förklara läget för henne. Det kanske finns fler förskolor som hon ansvarar för som du kan flytta till? Om du får en arbetsintervju så säg bara att du kände att det inte va rätt och säg inget mer om det. Ingen vill ju att man ska prata skit om sitt förra jobb. Till personalen, ja du, antingen är du ärlig eller så kan du bara säga att du fick ett bättre erbjudande du inte kan tacka nej till. Det är ju eg inte deras ensak :)
Skönt o höra! Bara det att du redan känner dig bättre säger ju att det är rätt beslut. Strunta i ragatan. Hon får bli hur arg hon vill. Du har inga skyldigheter mot henne :) Hoppas det nya framtida jobbet delar dina tankar och passion!
Nej. Anonym (byt jobb!) är någon annan. Jag har bara svarat som (byt jobb) utan ! Efter :) Till chefen kan du ju säga att jobbet inte passar dig. De andra kan du ju bara säga att du ska sluta och sen behöver du faktiskt inte säga mer.
Ja det tycker jag. Man behöver inte säga allt. Det är klart du får sluta. Det bestämmer inte hon :)
Hur har det gått idag?
Vad bra att hon tog det bra! Nu är det bara att stå ut tiden ut. Skit i ragatan. Du slipper henne snart. Jag hade en sån ragata jag med. Jag bytte aldrig jobb. Hade för många utifrån som sa åt mig att stå ut så jag våga inget annat. Men jag fick byta avdelning efter ett år och efter det gick allt mycket bättre. Jag jobbar med stora barn. 3-5 år. Det låter som du har en bra tanke och plan för framtiden. Gör det som känns bäst för dig!
Äsch, OM du mot all förmodan skulle träffa någon och de undrar så är det väl bara att säga att det sket sig. Att de inte blev något. Man behöver som sagt inte berätta allt :)
Ja du, jag tog en dag i taget. Jag fick byta när min chef förstod att situationen inte var hållbar. Jag jobbade med 1-2 åringar då. Klart du kan säga att du vill jobba med äldre barn. Många säger ju redan i annonsen till vilken avdelning de behöver personal.
Börja med att fråga henne till vilken avdelning de behöver folk. om det inte är där du önskar kan du ju fråga hur tanken är, om man stannar på smått eller om man följer med barnen i åldrarna. om tanken är att man ska stanna kvar kan du ju fråga om det finns någon möjlighet att få byta avdelning till de större så småning om.
Har hon ingen tjänst att erbjuda nu så låter det väl bra att hoppa runt på vik så länge. Jag tycker nog inte att du ska behöva säga vad du vill ändra på. Dels för det du säger, det ser inte bra ut att tala illa om tidigare anställningar, men också för att det är ju två helt olika situationer och du vet ju inte hur det är hos dem. Så stå på dig, den info behöver hon inte.
Det kanske hon inte gör om chefen säger som det är till henne.