• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Minttu- höstblåser är ett virus som går över av sig själv. Jag har ringt BVC men det är inte mycket att göra och jag skulle höra av mig om jag absolut inte får i henne någonting. Hon har ätit en halv risifrutti (här fjäskas hon får äta vad hon vill) och välling får hon i sig. Det finns salvor som man kan sätta på blåserna, men jag lyckas inte riktigt övertyga Saga om det. Nu är hon så stor så jag vill inte tvinga henne då det blir som ett övergrepp.

• foodji

Sarek-just nu har hon blåser ångt ner i svaljet och på bakre delen av tungan, så det är svårt för henne att svälja över huvudtget och då tror jag inte jag vågar mig på tabeltter.

• foodji

Minttu- vad skönt att Hilma är bättre.

Nu har jag anmält saga till Ponnyskola och fick erbjudande om att låta henne börja i skidskoskola. Det börjar bli mycke aktiviteter.

• foodji

Okej! Saga har då lite mer aktiviveter, Men det beror mycket på att jag tycker det är roligt och de flesta aktiviterna är i närområdet.

Måndagar- mulle
    Tisdagar- öppnaförskolan (vi tar en promenad dit)
    Onsdagar- förskola för Saga och Ted badar
    Torsdagar- förskola
    Fredagar- förskola
    Lördagar- inget
    Söndagar- kanske skridskor

Och sedan blir det ponnyskola någon dag på eftermiddagen vet ej vilken. När det gäller skridskor är det mer att det är skriskoskola 10-10.30 hela vintern. Det är mer att man kan gå dit om man vill. Alla aktiviteterna är mer på lust basis och det handlar mycket om att skapa sig kontakter då jag inte känner så många föräldrar här omkring.
    Vad det gäller kyrkansbarntimme känner jag att det räcker med öppna förskolan som är i kyrkans regi. Där får hon sin del av kristenhet.

• foodji

Ted sitter i sin stol och äter. Han är dock fortfarande på smakportioner. Lite gröt på morgonen och lite ärter till lunch. Idag var jag iväg och köpte ett halvt lamm från en gård i närheten. Det är skönt att ha köt från en gård där man vet att djuren har haft det bra. Och får är ju ofast det kötdjur som har det bäst, får gå i stora haga och äta sig feta hela dagarna.

• foodji

Grattis Linus. Hoppas du hade en bra födelsedag.

Även mina barn börjar rustans inför vintern. I söndags började skridskoskola för Saga. Och vi kom på efterår att här behöver det införskaffas nya hjälmar (vuxa ska också ha hjälm, aja baja pappa) och nya skridskor. Hade inte köpt något i förväg i hopp om att de skulle finns något att köpa på bytarstunden de had före det började. Så på eftermiddagen bar det i våg till Gekås för att handla hjälmar och då blev det en del vinterkläder också. Till Ted köpte jag en overall på intersport igår för hala priset.

Minttu- Det kommer gå jättebra på fredag.

På lördag ska S och D gå och se en massa dinosar i Göteborg och då tänkte jag att Jag och ted skulle gå på stan under tiden. Är det någon som vill hänga med?

• foodji

Yoysen- jag är i stan på LÖRDAG och det börjar vid 11- tror jag.

Här hemma har jag två slocknade hjältar som ligger och sover med ytterklä'der på (somnade i bilen) Ted ligger på köksgovet ( hans favorit sovplats) och Saga i sitt rum.

• foodji

Jag har en underbar man. Idag når han kom hrém hade han en överaskning till mig. Ett presentkort på en halvdag - bara vara- på asian spa. Jag har haft det lite jobbig på nättera den sista tiden och rantat mellan S och T. Saga vill att jag ligger brevid henne i hennes säng på nätterna och hon sover ganska oroligt. Så jag har gått från det ena barnet till det andra hela nätterna.

Idag kom inbjudan till vaccinering för mig, Daniel och Saga. Hur ska ni göra?

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer