Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
Masken: Eftersom jag också helammar så känner jag lite grann som du, det är ett extra moment att greja med, men jag tycker det är kul att syssla med Miltons mat så han brukar äta ungefär såhär: morgonen amning, mellanmål vid 10, typ banan eller päron, amning plus smakis vid lunch, amning på eftermidddagen och så mellanmål igen, också nån frukt eller så (provade päron-banan-yoghurtburken, den var succé men han äter gladeligen all frukt) och så smakis eller gröt när vi själva äter middag vid 18. Det varierar väldigt hur många mål han får på en dag, framförallt efter hans dagsform, men även om vi är hemma eller iväg på nåt äventyr. Amningen är ju absolut praktisk, jag håller med dig där
Aktiviteter har vi inga än, men vi har börjat fundera på det. Mulle har varit uppe till diskussion här hemma, det fick Bianca följa med Saga på och det var tydligen roligt. Har dock inte kommit mig för att kolla upp det än (jag har tummen lååångt in, det vet alla som känner mig..) Hoppis och Skuttis är en bra idé, det ska jag kolla upp när jag ändå är på Friskis o tränar ikväll. Ridning är också något jag funderat på. En av Biancas kompisars storasyster rider på ett stall här i närheten och vi behövde bara hojta till så skulle vi få följa med. Jag tror det är bra att ha en hobby, något att syssla med och utvecklas inom, men som Yoysen säger får det inte bli för mycket.. (Bianca drömmer förresten om att bli drillflicka. Våra grannar är medlemmar i Mölndals paradorkester och frun i huset är drillinstruktör så så fort Bianca blivit gammal nog ska hon få börja, en sex, sju år sådär.. )
Måste bara göra ett inlägg om Kyrkans barntimmar också.. Det tycker jag är ett alldeles utmärkt sätt att fullfölja det åtagande man tog på sig om man lät döpa sitt barn. För som Masken säger, vem pratar om Gud och Jesus till vardags idag?? Det är ju ett bra sätt att ge kidsen en inblick i vad det innebär att vara kristen