Inlägg från: Mullemonster |Visa alla inlägg
  • Mullemonster

Löpartråden 11

Hej!
    Ny här.

Har sprungit mycket innan, b l a London Maraton och låg alltid på en träningsnivå motsvarande halvmara. Blev gravid och födde en dotter i dec förra året. Fick känningar och slutade springa v 6 (!) och fick grov foglossning sedan. Är tillbaka och springer men ha nu en gräns på 7 km, sen säger bäckenet ifrån.
    Lullar omkring på den här nivån, tränar ju inte för några lopp m,en har insett att kroppen nu har sina begränsningar.

Har en stooooor schäfer som lullar med mig i spåret.

Någon annan som lyckats komma över bäckensmärtor?

• Mullemonster

Hej igen och tack för välkomnanden.

Sprang i förmiddags ca 6,5 km, precis lagom och ganska skönt väder, behövde inte ens mössa! Blir bara 2 pass denna vecka då jag åker till en kompis imorgon och inte är hemma förrän söndag. Och på vägen upp tar vi ullared, jag och min lilla 10 månaders, huga!
    Tittar på mina stackars löparskor och inser att de snart är slut, plånboken ledsen... Önskar att jag kunde sprniga i skor som inte kostar 1300 kronor och som man måste byta iaf 2 ggr om året.

Ang pannlampa, har sprungit jättemycket i mörkret när jag bodde i England och var beroende av lampan, men off road är INTE att rekommendera då ljuset gör att marken ser 2dimensionell ut, lätt att snubbla m a o.

För er som är sugna på London Marathon och nån gång får chansen (svårt att komma med) så kan jag definitvt rekommendera det! Otrolig upplevelse, folk går man ur huse för att titta på vanliga halvsöliga motionärer.

• Mullemonster

Kom och visade mig här i tråden förra veckanmen har nu råkat få en dunderförkylning som satt sig på luftvägarna. Kan absolut inte springa... Vis av erfarnehten vilar jag helt tills det är borta. Har fått pleurisy tidigare då jag var sjuk, helt ovetandes om att det var röda hund, och fortsatte träna eftersom jag hade en halvmara på gång.
    En dumhet jag icke gör om, hehe.
    Hoppas det är borta nästa vecka iaf!

Svar på tråden Löpartråden 11