Inlägg från: Liten2008 |Visa alla inlägg
  • Liten2008

Handlade mannen rätt eller fel?

Låter som en helt okej bestraffning, han lär nog ha större respekt nästa gång han vet med sig att han gör något fel och någon säger det åt honom.

Sverige har blivit agningshysteriskt, det kallas "misshandel" och annat trams.

Mjäksamhälle.

• Liten2008
    Pimpinellan skrev 2009-09-18 14:15:28 följande:
    Då antar jag att du slår dina barn då? Trams att kalla aga misshandel? Nej,aga är misshandel om än en örfil är lindrig misshandel. Vore du min granne och jag visste att du slog dina barn skulle du få veta att du levde-det garanterar jag! Denna pojk lärde sig bara att vuxna slår-och då lär han sig att slå tillbaks mest troligt. Liksom andra som blivit misshandlade som barn,kanske även du tillhör dem,vad vet jag?
    Ja, vad vet du?

Eftersom jag inte var dum som barn så behövde ingen klappa till mig, inte mitt syskon heller, jag hade föräldrar som uppfostrade mig.

Men eftersom föräldrarna klart hade misslyckats med detta barnet så är det en konsekvens man får ha i beräkningarna, att uppfostrar man inte barnen så kommer någon annan göra det åt dem.

Jag har full förståelse för andra som inte har den minsta relation till barnet det handlar om att om de gång på gång försöker få ordning på sin arbetsplats där det är folk som stör, barn som vuxna, tar saken i egna händer eftersom denne var ANSTÄLLD för att hålla ordning och inte fick någon som helst uppbackninga av de som kallar sig föräldrar, om de ens var där.

Han ahde fått en rejäl örfil av mig med, sedan hade jag försökt få tag i föräldrarna och krävt en förklaring samt ursäkt från allihop.

Då hade de troligen fått en ursäkt också och sedan hade vi alla kommit överens att situationen aldrig skulle skapas igen.
  • Liten2008
    Zaria skrev 2009-09-19 09:31:51 följande:
    Han kommer inte att ha större respekt nästa gång, han kommer att vara rädd.Att skrämma/göra illa någon leder ALDRIG till att man får respekt, däremot kunde han lett hem pojken till hans föräldrar
    "Lett hem"?

Tror du, på fullaste allvar, att det hade gått????

Kom ut till stora världen nu, samma stund som du sett honom "leda honom till sina föräldrar" hade du troligen ringt soc och svamlat något om barnmisshandel.

Bättre att klappa till honom på plats, personalen kunde gjort det bättre.

Respekt handlar även om att man undviker situationer för att undvika obehag precis som det innebär att man känner respekt för sådana man vet är bättre än en själv.
  • Liten2008
    Bonanza skrev 2009-09-19 19:17:45 följande:
    Snacka om att ha misslyckats som vuxen människa om man slår ett barn som inte lyssnar. Patetiskt.
    Snacka om att vissa föräldrar inte borde fått skaffa barn som sätter andra i en obekväm sits pga deras egna dumhet att inte uppfostra sin avkomma.

Stackars personal som blev tvungen att lösa problemet som uppstod på hans arbetsplats, vart var föräldrarna kan man undra?
  • Liten2008
    Bonanza skrev 2009-09-19 19:37:08 följande:
    Vaddå var var föräldrarna? Ofta en trettonåring behöver sällskapas av föräldrar vart hen än går? Föräldrarna har ju uppenbarligen misslyckats med sin uppfostran, det är vi överens om. Gubbens föräldrar har uppenbarligen också misslyckats med sin uppfostran eftersom han är så gammal och inte vet att man inte får slå de som är mindre och inte kan försvara sig.Det finns en mängd saker man kan göra, men slåss är aldrig ett alternativ.
    Uppenbarligen behöver det barnet sina föräldrar, eller en fosterfamilj som har möjligheten att uppfostra honom.

Slåss är alltid ett alternativ, vi är människor och det ligger i vår natur att slåss.
    Sedan att det finns andra sätt vet jag, men i detta läget lämnade inte barnet något utrymme för det då han blåste sina chanser.

"inte slå de som är mindre"?
    Trodde du menade att slåss aldrig är något alternativ, men helt plötsligt verkar det okej att slåss bara man är lika stora?

En örfil är ingen förstahandslösning, men personalen gav honom flera chanser och när han fick en förnedring då han försökte sköta sitt jobb, ja då har jag full förståelse för handdlingen.
    Man cyklar inte på en golfbana och man svarar inte upp på det sättet.

Bra att det finns civilkurage hos ett fåtal iallafall.
  • Liten2008
    Bonanza skrev 2009-09-19 22:10:21 följande:
    Så om jag hade gått fram och smällt till gubben för att han slog ett barn, då hade det varit ok? Alla sätt att uppfostra de som beter sig fel är ju ok, våld ligger ju i vår natur.Herregud. Inte konstigt att ungdomar beter sig illa, när inte vuxna kan bete sig bra.
    Att slå folk för att de har civilkurage är inte rättfärdigat om man har normalt folkvett som man kommer längre på än vad folk verkar tro.

Prova?

Inte konstigt att barn och ungsomar beter sig illa när vuxna inte förstår hur man beters ig bra.
Svar på tråden Handlade mannen rätt eller fel?