Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  • Miss Cee

Handlade mannen rätt eller fel?

Man löser inte konflikter med våld, punkt slut. Det spelar ingen roll hur provocerad man blir, man tar ändå inte till våld. Våld är enbart acceptabelt i självförsvar, inget annat.

Jag har full förståelse för mannens frustration, men det innebär inte att det är ok att slå till någon annan. Enda anledningen till att man tog till våld är ju att han kunde komma undan med det. Vilket är patetiskt. Om det hade varit en vuxen man som gjort vad pojken gjorde så hade han knappast vågat sig på en örfil...

Hur man kan heja på ett samhälle där folk tar till våld när de tycker någon har fel? Att slå till någon är misshandel, och det spelar ingen roll hur ni försöker snuttifiera det!!

Nu ska jag gå och dra till min man, för han har diskat för jävla dåligt.

• Miss Cee
    Decnet skrev 2009-09-20 00:12:58 följande:
    Nu är inte jag nån som våldar vilt omkring.. men kan klart säga att jag står på mannens sida.. Hade någon efter man sagt till personen åtskilliga gånger bara npnchalerat det man sagt så hade nog jag också till slut "örfilat" honom och lärt honom den enkla läxan att inte vara uppkäftig eller bete sig stöddigt i allmänhet och framför allt inte mot människor han inte vet ett skit om.. Nästa gång kanske han stöddar sig mot mentalt instabil person med pistol i jackfickan.. då är han nog jävligt glad att någon lärde honom läxan innan med den enkla örfilen... pov pov..
    Eller så ÄR den där trettonåringen den "Instabila personen men pistol i fickan" om några år. För läxan av den här händelsen är uppenbarligen att den som är störst eller starkast utan problem kan slå till eller skada andra. Det gäller bara att se till att man själv är störst nästa gång..
Svar på tråden Handlade mannen rätt eller fel?