Liten2008 skrev 2009-09-19 22:08:41 följande:
Uppenbarligen behöver det barnet sina föräldrar, eller en fosterfamilj som har möjligheten att uppfostra honom. Slåss är alltid ett alternativ, vi är människor och det ligger i vår natur att slåss. Sedan att det finns andra sätt vet jag, men i detta läget lämnade inte barnet något utrymme för det då han blåste sina chanser. "inte slå de som är mindre"? Trodde du menade att slåss aldrig är något alternativ, men helt plötsligt verkar det okej att slåss bara man är lika stora? En örfil är ingen förstahandslösning, men personalen gav honom flera chanser och när han fick en förnedring då han försökte sköta sitt jobb, ja då har jag full förståelse för handdlingen. Man cyklar inte på en golfbana och man svarar inte upp på det sättet. Bra att det finns civilkurage hos ett fåtal iallafall.
Så om jag hade gått fram och smällt till gubben för att han slog ett barn, då hade det varit ok? Alla sätt att uppfostra de som beter sig fel är ju ok, våld ligger ju i vår natur.
Herregud. Inte konstigt att ungdomar beter sig illa, när inte vuxna kan bete sig bra.