• linasebbe

Är lite nyfiken på hur stora era prematur barn är nu när dom är 2.5 år.

Jag fick min son i v.23+1 Han vägde 570 gr och 28 cm lång .
    Han är 2.5 år.
    Han är nu 83 cm lång och väger 11.5 kg. Han har problem med vikten.

Hur stora är era söner och döttrar?? Nyfiken av mig..

Vi har blivit kallade till akademiska i uppsala nu den 22 okt. Då ska dom kolla upp honom.
  • Svar på tråden Är lite nyfiken på hur stora era prematur barn är nu när dom är 2.5 år.
  • Proletariatet
    linasebbe skrev 2009-09-22 21:12:27 följande:
    Du det undrar jag oxå. För på våra papper står det bara att hon har bokat ett dubbel rum och vilket hotell. Så det är väl bäst att ringa och kolla det. Vi ska oxå vara tidigt på morgonen på torsdagen och på fredagen. Bäst du ringer och kollar. Kram
    Jag vet inte ens om det är ett enkel eller dubbelrum.
    Tack för numret, jag får ringa imorgon och höra mig för
  • bobobebis

min pojke som är 2 år o 9 mån är 94 cm lång o väger 14 kilo.
    Han föddes i v 34+2.

• Trassellock

Lukas föddes i v 30+4 i feb -07. han är nu 91 cm lång och väger ca 12,4 kg.
    han ligger alltså ett par kilo under "normal-kurvan" men följer sin kurva.
    är en pigg o glad liten krabat..=)

• linasebbe
    bobobebis skrev 2009-09-22 21:27:37 följande:
    min pojke som är 2 år o 9 mån är 94 cm lång o väger 14 kilo. Han föddes i v 34+2.
    Stor Kille
  • linasebbe
    Trassellock skrev 2009-09-22 21:35:58 följande:
    Lukas föddes i v 30+4 i feb -07. han är nu 91 cm lång och väger ca 12,4 kg. han ligger alltså ett par kilo under "normal-kurvan" men följer sin kurva. är en pigg o glad liten krabat..=)
    Skönt att han följer kurvan
  • Proletariatet
    linasebbe skrev 2009-09-22 21:19:42 följande:
    Ring till neo 95f och fråga efter Cecilia eller Lisa tel: 018 6119612 Deras efternamn står inte på papprerna
    Jag ringde, det var en hotellnatt bokade för oss iallafall, så vi åker imorgon bitti
  • linasebbe
    Futurum nobis est skrev 2009-09-23 13:35:37 följande:
    Jag ringde, det var en hotellnatt bokade för oss iallafall, så vi åker imorgon bitti
    Då är det nog så för oss oxå.
    Lycka till nu..
    Vi får skriva och tala om för varann hur det gick för våra små.
    Kram
  • tessan27

Vår dotter föddes i vecka 33+1 och var 45 cm och vägde 2450 g. så inte så liten alltså men nu är hon snart 4 år och är endast 94,5 cm och väger 12,7 kg.

Hon har haft en immunnedsättning och varit sjuk väldigt ofta och så har hon infektions astma och mjölkallergi. Har haft dålig tillväxt och droppat på kurvorna. Nu ligger hon på den nedersta kurvan på både vikt och längd men verkar följa dem för tillfället. Om allt detta beror på att hon är för tidigt född vet man inte. Men jag har en liten go tjej.
    Hon har fortfarande strl 92 på kläder börjar kunna ha strl 98 på vissa kläder.

• linasebbe
    tessan27 skrev 2009-09-23 16:39:39 följande:
    Vår dotter föddes i vecka 33+1 och var 45 cm och vägde 2450 g. så inte så liten alltså men nu är hon snart 4 år och är endast 94,5 cm och väger 12,7 kg. Hon har haft en immunnedsättning och varit sjuk väldigt ofta och så har hon infektions astma och mjölkallergi. Har haft dålig tillväxt och droppat på kurvorna. Nu ligger hon på den nedersta kurvan på både vikt och längd men verkar följa dem för tillfället. Om allt detta beror på att hon är för tidigt född vet man inte. Men jag har en liten go tjej. Hon har fortfarande strl 92 på kläder börjar kunna ha strl 98 på vissa kläder.
    Hej!
    Det är så tråkigt när dom är sjuka så ofta. Men Sebastian har varit frisk länge nu. Vi hoppas på att förkylningsastman börjar försvinna helt på han. Dom säger att det ska växa bort ju äldre dom blir. Och det får man hoppas på.
    Hoppas din lilla tjej får va frisk och alert nu.
    Har dom kollat upp henne när det gäller längden och vikten? Dom håller koll på sebastian. För växer inte han som han ska tills han blir 4 år  så har dom pratat om tillväxthormoner. Men vi får se hur det blir.
    Lycka till och ha det bra..
  • karusell

Mina tvillingpojkar födda v 27 födda 070606 dryga 2år o 3m....=)
    Föddes 1040g 35cm NU 10kg+ o 82cm
                 1075g 35cm NU 11kg+ o 85cm
    =)

=( den ena har förkylnings astma=(

Svar på tråden Är lite nyfiken på hur stora era prematur barn är nu när dom är 2.5 år.