Hur lång tid ska det behöva ta??
Med mina 3 första graviditeter blev jag gravid inom 3 månader efter vi bestämt oss för en bebis. När vi förlorade son nr 3 och ville bli gravida igen, tog det tvärstopp Jag hoppades att det skulle "ta" inom 3 månader även den 4:e gången men icket. Jag pratade med min läkare på VC ( som även är gyn-läkare) och hon sa att har det inte blivit något resultat inom 1 år görs en utredning. VADÅ 1ÅR?! Jag ville ju bli gravid på studs, det hade ju gått förr. Jag räknade dagar, höll på att nöta ut min man?! och hade bara en tanke i huvudet. Efter 8 månader inträffade en händelse med min kompis (separation m.m.) och min fokus hamnade där en kortare period och VIPS så var jag gravid, fast jag trodde chansen den månaden var förbi Jag levde med hopoch förtvilan varje månad mensen kom. Som en av mina bästa kompisar sa( som är BM) : När hjärnan är redo är kroppen redo Ack så rätt hon hade och jag behövde nog den tiden på mig för att sörja. Jag slutade inte sörja fast jag blev gravid på nytt, och gladdes gjorde jag inte förrän nästa bebis var ute. Lycka till iallafall!!