Inlägg från: Piaf |Visa alla inlägg
  • Piaf

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Sofie:
    Vi har inte handlat en enda julklapp heller

Vi hade planerat in den 23 till det, i vårat minst sagt tuffa schema, men så visade det sig att det kört ihop sig fullständigt på Christians jobb så han kan inte då, så lämnade vi det där... Har inte tittat på det igen....

På något vis löser det sig

Vi har inga pengar heller. Som tur var så satte pappa in 2000 kr till julklapparna till oss, men det blev inga sånna utan det har vi levt på de senaste dagarna. Sånt ätr livet just nu Men jag är go och glad för det

Hade man ekonomi i skolan

• Piaf

Fast... jag är inte fattig

Jag är bara utan pengar just nu

• Piaf

Så, nu ska jag kila iväg mmen kommer förmodligen kunna titta in sen när jag är i kafeterian

Ha det gott sålänge

Kram på er alla!

• Piaf

Sofie:
    Mycket svagheter har jag men något positivt också. En av dom är att jag är suverän på att vara fattig och utan pengar!! Önskar jag kunde skicka över lite sådana energier

Tänk att det förmodligen är något mycket härligt, gott eller kul som har försatt dig i den situationen och att om ett par månader så är den här perioden förbi, eller nåt.

Onödigt att spendera sina dagar på att ha ångest över sånt

• Piaf

Sofie:
    Det har jag nog för att jag har varit FATTIG i mitt liv. Ganska mycket och i unga år. Bott ensam sedan 14 års ålder och kunde INTE HANTERA PENGARså jag hade det tufft många gånger ....
    Jag har lärt mig att leva på vatten och knäckebröd (med pressad vitlök ) och annat...

Så nu när jag inte har pengar så är det NADA mot hur det var då! Känner mig ganska rik för jämnan faktist, för jag vet att jag kommer aldrig ha det så igen (eller försätta min barn i de förhållandena).

+ att jag har så mycket annat att vara tacksam över

• Piaf

Yohanna:
    Men gud vilken tjej

Hur kunde hon gömma undan dessa sidor i början?

• Piaf

Sofie:
    Ja gör det!!! Så mår du bättre

Men man måste få gnälla av sig lite ibland också

• Piaf

Yohanna:
    Du har väl inget att känna dig dum för

Res på dig!!!

• Piaf

Sofie:
    Nej men så ska du INTE TÄNKA!!!

Här är det ok att gnälla också ju

Vi är ju alla lite gnälliga till mans från och till

Det viktiga är att du inte ska må dåligt i onödan!!!!!!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D