Inlägg från: Björkeli |Visa alla inlägg
  • Björkeli

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Fru B: Är det idag!?
    Trodde det var imorgon som Sofie o Tintomara fyllde år!

F´låt Sofie!! Stort Grattis till Dig!! >--- ---

• Björkeli

Gokvällen!

Tintomara o Fru B: Tack snälla för era ord! Det betyder mkt... jag har så lätt för att slå ner på mig själv när det gäller min framtid så era ord peppar mig!! Tusen tack!

Var det inte vi som pratade om just detta med att bli stor i bilen till Calcio? Känner igen dina funderingar Fru B!

Yohanna: Goa du! När ska det ta stopp på kärleksbekymmer.... *Kramar om länge*
    Tänkte vara lite ärlig o säga att jag tycker nog att du spelar i en helt annan division än din flickvän. Du är värd någon som ser din person, som ser det starka men även det otroligt sköra som du har i dig... O inte missbrukar denna skörhet, utan vårdar den för vad den är... Förlåt mig för mina ord, vill inte göra dig ledsen... Men fundera på vad Du är värd...alltid! Inte bara ibland när det passar andra.

*Kramar om länge o vägrar släppa med risk för att få en spark i baken*

Nu har jag varit på föräldramöte på Elviras avdelning... alltid lika kul!
    Gjorde dock misstaget o frågade om de arbetar efter jämställdhets - o jämlikhetsperspektiv... Oups!!

Stor kram på er alla!

• Björkeli

Fru B:

Nu ska jag se på Insider!

Godnatt o sov så gott godingar!

>--- ---

• Björkeli

Gislöv: Yes!!

Ska snart få besök! Jippie!!

Är bara såååå tråkigt att vara hemma på VAB ju!!!

Hoppas ni alla får en underbar dag!!

• Björkeli

2 kvar till 5500 hos mig!!!

Gud va härligt det låter Piaf o Gislöv!!

• Björkeli

Grattis Gislöv till 5500!!

• Björkeli

Gokvällen!

Hmm... har precis som Junija o de flesta föräldrar till 18mån haft mkt besvär med Madickens kväll o nattsömn...

Så idag infördes lite nya rutiner, som fungerade skit bra! Madicken somnade! Tills nu!!
    Nu kommer hon för femtioelfte gången att vara uppe med oss tills vi lägger oss...
    Börjar bli jobbigt att inte få någon egen tid med sambon.

*gnällfia*

>--- ---

• Björkeli

Junija: Precis! Sömnen kommer aldrig ikapp!! KOncentrationen lider av det...

Just nu skulle jag kunna ge min vänstra arm för en lugn kväll o natt, utan 2 små söta töser som jagar runt här hemma!

Sover Junia fortfarande inne hos er?

• Björkeli

Go middag kvinnor!

Hoppas att alla har en bra dag!

Soleil: *tycker lite synd om*
    >---kram---
    Lycka till med allt ni har för er!

Idag ska vi iväg till min mamma, vars sambo fyller år. Det ska bli gott med lite hemlagad mat!

O igår fick jag min mens... den var bara 8 dagar försenad, så nu är det bara o ställa in sig på det vanliga livet med oregelbunden mens. Suck va trist det är! Den enda gången jag har haft regelbunden mens sedan jag fick min är efter barnen... De 3-4 första mensomgångarna efter förlossningarna har skött sig. När Elvira blev till var det inte under dag 10-14 efter mens som det normalt är... utan på dag 35...
    O nej, vill inte äta p-piller!

Sen ska jag försöka mig på att sy gardinerna till vardagsrummet ikväll... Det börjar bli lite kalt här inne... Önska mig lycka till!

Junija: Madicken sover hos oss med. samsover under nätterna, men under kvällarna tills vi går o lägger oss har hon oftast sovit i sin säng. (om hon inte säger till o vill sova i vår säng från början). Men det har ju varit åt helsike med detta de sista månaderna. O samtidigt går det inte att låta henne vara upp heller, hon behöver ju ett visst antal timmars sömn per natt. Så härromdagen flyttade vi in hennes säng till Elvira. För att se om de kunde gå en trygghet till varandra. Det har väl gått så där, egentligen samma visa som innan. Hon är uppe med oss tillslut ändå! Men igår fick hon gå o lägga sig igen efter en stund, o hon somnade faktiskt om igen! Tills kl var 01, då kom hon upp till oss o sov hos oss.

Svårt det blir när man vill göra barnet delaktigt i detta med vart man ska sova... för det fungerar inte riktigt på Madicken. För hennes beslut blir att vara vaken, att vara uppe o leka. Så det blir att vi vuxna får gå in o styra upp lite känner jag. När det gällde Elvira tänkte jag alltid, "det är en fas, det går över". O det gjorde det på henne! Men inte Madicken inte...

Tips? Någon?

Nu ska jag sluta att förpesta er!
    Ha en underbar dag! Min fortsätter i tvättstugan om en stund...

• Björkeli

Junija:

Jag vet inte varför, men jag har just nu på SVT 1 som visar dansband...!!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D