Inlägg från: fru bengtsson |Visa alla inlägg
  • fru bengtsson

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Go´afton!

Madge: Kul, grattis! Är det någon av lgh med spiraltrappa eller?

Soleil: Tror aldrig jag har sett det faktiskt. Är det en serie där man måste se alla avsnitt för att kunna hänga med, eller är det lite mer fristående? Jag gillar den senare varianten betydligt bättre, så man slipper känna sig så låst.

Björkeli: Oj, skolan...
    Vet Elvira vad som komma skall? Och vad känner hon isf? Manda tjatar redan om att få börja!
    Jag minns precis hur jag längtade efter att få börja i ettan men jag kan, precis som du, inte riktigt förstå hur _jag_ någonsin ska bli redo för att ha mina små gullungar i skolan! Tänk om jag fortfarande jobbar oregelbundna arbetstider då, och ändå inte får ha dem hemma hos mig när jag är ledig på dagarna... Kanske det är då jag ska ta ittu med träningen på allvar!

Tintomara: Ja, jag kan tänka mig en hel del roligare saker, men det viktigaste är ju trots allt att det gick bra med er alla!

• fru bengtsson
    jäkla skit-FL som bara tog bort mitt inlägg!
    Nå, here we go again!

Go´kväll!

Madge: Spännande, grattis! Är det någon av lgh med spiraltrappa eller?

Soleil: Har aldrig sett det tror jag. Är det en serie där man måste se varje avsnitt för att kunna hänga med, eller är det lite mer fristående?

Björekli: Oj, skolan...
    Vet Elvira vad som komma skall? Vad känner hon för det isf? Manda längtar redan, och jag bävar! Hur ska man någonsin kunna hänga med i sina barns uppväxt när det går så förbaskat fort!
    Tänkte också på om jag fortfarande jobbar oregelbundna arbetstider när tjejrna börjar skolan, då kan jag inte ens välja att ha dem hemma när jag är ledig på dagarna... Det är väl då jag får helt slut på ursäkter för att inte hinna träna kanske?

Tintomara: Gud vad yråkigt med pengarna, men vilken oändlig tur att det ändå "bara" blev materiella skador...
  • fru bengtsson

Shit, det spökar på FL eller i min dator!
    När jag postade det första inlägget försvann det, och när jag postade det andra inlägget kom det första in i tråden... När jag kollade nu, utan att ha postat något mer, har det andra helt plötsligt poppat upp!
    Läskigt...

• fru bengtsson

0:an är väl frivillig som jag förstått det? Är dock osäker på det, och frågan är ju vad som händer för barnet om man väljer att vänta tills "riktiga" skolan börjar, då många barn redan gått ett år tillsammans...
    Klart du inte är oduglig som storbarnsmamma! Du ser ju ditt barn, frågar Elvira hur hon mår och känner henne alldeles säkert så bra att du märker om något är fel.
    Tänker du isf bara sitta still, avvakta och se om det går över, eller tänker du hjälpa henne med alla medel du har och kan komma på för att det ska bli bra? Tror att du väljer det senare, och då är du i mina ögon en väldigt bra mamma!
    Tyvärr kan vi ju inte skydda våra barn från allt som de kommer att gå igenom, men vi kan se till att alltid vara där och stötta, trösta, lyssna på och älska dem och det tror jag (hoppas jag!) att de klarar sig långt på....

• fru bengtsson

Varför gör jag alltid så här...? Du bad väl knappast om en lång monolog med massa svammel från mig och ändå är det precis vad du får! Sorry, sätter mig passiv en liten stund nu.

• fru bengtsson

Soleil: Tack! Godnatt på dig och sov så sött!

• fru bengtsson

Hörni tjejer, det är ju LPA, så nu ska jag gå och hångla lite med maken!

Ses imorgon!

• fru bengtsson

Godmorgon!

Nyss uppstigen, solen skiner och allt är bara toppen här!
    Hur är det med er andra? Vad gör ni idag?

• fru bengtsson

Piaf: *fnissar lite för att inte störa eleverna*

Åh vad jag önskar att ni fick träffa Ellen igen nu... Hon är så himla mysig och rolig så det är inte sant! Jollrar och skrattar om vart annat....

• fru bengtsson

Champagne! Skålar gärna med dig lasueca! *höjer glaset och klingar mot ditt* SKÅL!

Grattis till 28 år som mamma!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D