Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
*gråter blod*
>--- ---
*gråter blod*
>--- ---
Tror dig!
Åh, nu är den där sjuka diarre reklamen på Tv! Va faan tänker de med...
Reklamen för Imodium... När en kille står i kö o tänker... "Åh nej, diarre". Så får han spring bort från kön till en toalett!
Blä, kräks!!
Fru B: Rejält med lön!!!
Dessutom skulle han väl dejta i reklamfilmen... usch!
Gokväll!
Läser o skriver, så kanske jag upprepar saker som andra redan sagt!
Tintomara: Hej! Så DÅ kan man ha öroninflammation som vuxen!!
Har haft lock för öronen ett tag nu som gjorde lite ajaj, så jag o Fru B funerade på om det kunde vara början till det o så insåg vi att vi aldrig varit med om en vuxen som haft det! Grattis!
Piaf: Grattis! Igen!
Innan jag frågar vad du fick ska jag läsa vidare...
Ah, tattoo! Vi får se bild säger du.... Hmpf, jag vara NYFIKEN nu ju!!!!
När gör du den?
Cotton: Hej!!
Du, konservativ? Nä, dra mig baklänges!!
Yohanna: Vackert!
Gislöv: Roligt!! Vad önskar du dig då?
Junija: Du är inte seg...du är bara mamma...eller nåt. Gillar dock dina inlägg... *ler lite hemlighetsfullt*
Idag var jag på gyn... o det enda som hittades på mina äggstockar var en pågående ägglossning o en äggblåsa som var lite större än vanligt, men som skulle gå tillbaka igen... Däremot testade han att tappa mig, (Överläkare som vägrar ge upp utan att hitta problemet) o fy satan va ont det gjorde. Så grattis till mig själv, jag har urinrörskatarr!
Piss läkare här på min VC!!
Smisk ska de jävlarna ha!
Junija: För att se hur den sista urinen såg ut o om det gjorde ont när han förde in den... Oups!
När han tog fram den frågade jag om det kommer att göra ont...
Varpå han skrattar o säger; Ja, det är det jag vill se!
Yohanna:
Tintomara: Urinrörskatarr visar inte bakterier på urinprov, utan där har mikroorganismer satt sig på röret o precis i början/slutet av urinblåsan. (Åt vilket håll man nu ser blåsan).
Visar sig ofta vid sexsjukdomar, , men det har jag inte...
Men svamp har jag ofta o det kan komma av svampbakterierna.
Behandling...vill du veta?
De för upp en metallrör i urinröret, för att genom den kunna föra in salva...typ kortison eller antibiotika... Jummie!!
Skiten med det är att jag ska genomgå behandling 2 ggr/v i 2 veckors tid, sedan 1gg/v i 2v tid... Skit kul att pendla in till Borås så ofta när jag arbetar oregelbundet, har barn o inget körkort!
Cotton: Ah! Mitt röda blod fryser till is!!!!
Va duktigt du är! Tror du hon kommer att hälsa på dig igen?
Junija: Mmm...mindre kul känns det, med tanke på vad Kad:en gjorde så vet jag inte om jag vill ha metall i mitt urinrör.
Men jag blir så jävla ledsen på läkarna här där jag bor. De frågar tusen gånger, "svider det"? "Nej, men annars känns det precis som en urinvägsinfektion, bara det att det inte svider men det känns som om urinstrålen är för stor för urinröret"...
Återkom, återkom, återkom... Tack!
Hur fasiken kan man bara skicka hem någon som har tätta urinträgningar, som känns obehagliga o värk som gör att jag inte kan ligga, sitta eller stå som jag vill.
Medans överläkaren på gyn med några snabba frågor med en gång fatta att det rörde sig om någon form av infektion i urinvägarna i alla fall...
Urinrörskatarr kan ge följder på andra ställen i vårt kvinnliga organ...det hade varit kul o få det bara för att läkare här inte har huvudet med sig. 1 ok, men 2 som misslyckas? O en som dessutom säger att jag har en cysta!
*Åh, ursäkta min utläggning, var bara tvungen o få det ur systemet* *f´låt*
Junija: Nej, aldrig faktiskt.
Godnatt Junia, sov nu gott så mamma får leka lite ifred...
Junija: Här kör vi miniderm...Fru B med!
Hur är Junia nu? Här är det mest, "min", "nej" o "inte"!! Gah!!
Elvira kom in med läppsyl när Madicken bada... Madicken; "Min!!"
Nej, det är inte din...det är Elviras. Madicken: "jaja".
Jag tar duschslangen... Madicken; "Min!!".
Nej!!!
Nu har jag mailat till Aftonbladet, blev så jävla trött på detta med pappamånaderna! Suck!