juluu skrev 2009-09-12 23:31:49 följande:
Jag lämnar tipset igen då eftersom du uppenbarligen har missat det. Matig paj med sufflétak. Köttfärsen går att byta ut till vad som helst, t ex ost och skinka, skaldjur, kyckling osv. Köttfärspaj med suffletak Ingredienser Pajdeg. 3 dl vetemjöl 125 gram smör 2 msk -3msk vatten Fyllning. 1 st stor gul lök 500 gram köttfärs 1 burk skivade champinjoner 1 tsk salt 2 krm svartpeppar 1 tsk dragon 1 msk kinesisk soja 2 st fasta tomater 100 gram mjuk vitlöksost suffletak 2 dl crème fraiche 2 msk senap 0,5 dl hackad persilja 3 st äggvita Gör så här hacka samman mjöl och smör till en gryning massa.Tillsätt vatten.Arbeta snabbt ihop till en deg.Tryck ut degen i en
pajform.ca 25 cm i diameter.Låt vila kallt ca 30 minuter. Sätt ugnen på 200°c.Nagga pajbotten och förgrädda den ca 10 minuter.Bryn nötfärs,lök och svamp i smör.Salta och krydda. Tillsätt soja och hackade tomater.Rör i osten.Bred ut fyllningen i pajskalet.Blanda creme fraiche,senap och persilja.Vispa vitorna till hårt skum och vänd ner dem. Bred sufflesmeten över
fyllningen.Grädda i 200°c ca 25 minuter.Servera med en grön sallad
Det är kanske ett bra recept. MEN det är ganska komplicerat och det är bara 3 st vitor i. Det blir för mycket avancerad tillredning för att bara bli av med tre vitor. Tyvärr så är inte ditt recept så lämpligt. Kanske om jag kunde tillreda bara sufflen? Men jag vet ju inte hur man gör det.