• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte skrev 2009-11-20 14:53:21 följande:
    Tack Låla! Hoppas allt är bra med dig. kram
    Jo då tror nog att allt är okej - men jag även fast hcgtestet i måndags var 96 så använde jag remiss nr 2 idag för att få lite mer statusuppdatering innan vul den 10/12...
    Lär nog inte få svaret förrän på måndag - suck! All denna väntan!

Kramar o peppning till alla som behöver och vill ha!
    Låla
    *** gravid! *** :)
  • LoLiNi
    loppa69 skrev 2009-11-22 16:36:03 följande:
    Hej på er! Vill bara berätta att jag bokat resa till Estland och flyger till Tallin nu på tisdag. Stannar där 2 nätter för att sedan ta bussen till Tartu på torsdag förmiddag och sen är det DAGS för ET kl. 14!!! Ska träffa dr. en timme före ET för en konsultation som de kallar det, antar att det ska skrivas på papper och annat då? Stannar sedan till fredag kväll i Tartu och flyger sen hem igen för att VÄNTA!!!! Det känns helt overkligt att jag har kommit så här långt nu, det har varit så mycket krångel och strul längs vägen så jag har varit tveksam många gånger till att jag verkligen ska komma iväg..... Någon som har några sistaminuten tips eller råd? Kram Loppa
    Vi promenerade till och från kliniken både för konsultationen och för ET:n! Det var skönt att få lite luft - det tar ca 40-45 min att gå från hotell Dorpat t kliniken. Var ska ni bo någonstans? Säg till om du vill ha en vägbeskrivning.
    Jag antar att din man åker från Tallinn till Tartu själv för att lämna sitt bidrag. Vi hade konsultationen samma dag som ägg och min sambos simmare sammanfördes! Det är en stor hög med dokument som ska fyllas i. När det står id-kod så betyder det personnummer... Det eller passnumret går också bra! Se till att passen med er, de vill se och ta kopia på passet!

Det var allt jag kunde komma på just nu!
    Kram Låla
    *** gravid! *** :)
  • LoLiNi
    loppa69 skrev 2009-11-22 20:53:31 följande:
    Det var jättebra att du sa det med passet, det hade jag nog aldrig tänkt på själv! Gärna en vägbeskriving från Dorpat där vi ska bo! Tänker nog åxå promenera om inte det spöreganr alltså... Fast jag har ingen man utan det är donator som gäller på den fronten åxå::) Jag åker med en kompis och är glad för det sällskapet! Mina IVF:er i Danmark gjorde jag helt på egen hand och utan resesällskap. Konsultationen blir samma dag, en timme innan ET för mig! Kram Loppa
    Vi lyckades aldrig kolla hur det funkade med bussar eftersom alla skyltar bara är på estniska &/eller ryska. Iddes iofs aldrig gå in på bussterminalen som ligger precis bredvid hotellet, men kommer ni med buss så har ni ju redan koll på biljettproceduren! Vi är promenerare av naturen - går eller cyklar nästan överallt!

Jag har inboxat dig med väggbeskrivning - kompletterar med gatunamn sedan - fick inte med mig kartan t. jobbet!

Vad vädret anbelangar så gissar jag att det inte kommer att regna utan snarare vara kallt och snöa. Tag med mössa, tjocka vantar och långkallingar! :)
    Vi hade ganska kyligt och det snöade ett par ggr o det var i början på november!

Hotell Dorpat har trådlöst internet i lobbyn, men på rummet behöver man en dator med nätverkssladd för att kunna surfa! Ta med laptop och kabel om ni vill surfa från rummet! Vi hade bara våra iPod Touch och fick gå ner till lobbyn eller sitta ute i korridoren för att få nätverkskontakt!

Se - jag kom på en hög grejor till! ;)
    Kram Låla
    *** gravid ***
  • LoLiNi

Fick svaret på hcg nr 2: 662 det var på rd15...

Yippiee!

kramar till alla som vill ha o behöver
    Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi

Tack, tjejer! Det känns lite lugnare och har bestämt mig för att bara ta promenader med jycken tills vidare - börjar kännas i höfter och knäleder att något är på G.
    Kanske börja träna igen när det känns lite tryggare och säkrare.

Kramiiis - jag är en obotlig optimist (trots att även jag har depression i bagaget) - jag tror fortfarande på att allt är okej i din mage, att din kropp luras med dig...
    Du har stödkramar i massor att hämta även från mig! Inboxa om det känns tungt o du behöver skriva av dig!

Saknarknytte: jag har liknande dilemma fast med kollegorna, min teamledare vet, men inte kollegorna och med de konstiga symptomen och alla skiftbyten för att gå till läkare o labb för att ta prover börjar det bli svårt att förklara!
    Förra veckan när jag hade ont i vaden var det jättesvårt att dölja hur det var ställt...
    Eftersom jag jobbar med nästan bara män så är jargongen rå men hjärtlig - då är det lite lurigt att plötsligt nästan brista ut i gråt över alla möjliga konstiga anledningar. Jag är glad att jag bara blivit riktigt illamående en gång - det var svårt nog att förklara!
    Tror att de andras råd är riktigt bra att lyssna till!

Till nyanlända: har varit på Elite klinik i Tartu, Estland!

Kramar Låla

*** gravid! *** =D
  • LoLiNi
    ZXC skrev 2009-11-23 17:32:54 följande:
    Hoppla, det var ganska mycket tror jag! Hittade en tabell: www.wictoria.nu/hcg.htm Gissar att du ska lägga ihop odlings- och ruvningsdagarna för att se. Grattis!!! Kram ZXZX
    Vi måste ha skrivit och postat ungefär samtidigt!
    Tack, ZXZX! ;)
    Jag har hittat en liknande lnk på en brittisk blogg, stirrup-queens.com, som heter:
    www.betabase.info/index.php

Kram
    Låla
    *** gravid! *** =D
  • LoLiNi
    crijo skrev 2009-11-24 12:54:59 följande:
    Tack för era svar! Ni ger mig lite hopp. I morse var jag så besviken och sur faktiskt, att det första jag gjorde var att boka ett spinningspass på kvällen. Jag ville inte intensivtränna när jag ruvar...Jag vet att det låter löjligt nu i sammanhanget.
    Om jag var som du skulle jag nog ta det lite lugnt med hårdträning ett tag till, jag har lagt min träning åt sidan för att vara på den säkra sidan. Tänkte återuppta den när jag är på lite säkrare mark vad mf-risk beträffar. Har upptäckt att jag redan nu inte orkar lika mycket som förut!

Kramar till alla kämpar!
    Låla
    *** gravid *** =D
  • LoLiNi
    ZXC skrev 2009-11-24 17:50:59 följande:
    Jag kunde givetvis inte hålla mig... Och nyss testade jag !!!!!!! Ett normalstarkt plus på rd 12. (Men jag har testat negativt ända till en vecka efter mensdag tidigare en gång, så det är olika hur det visar!) Trots att jag anade detta så känner jag mig helt snurrig nu. Jag vågade ändå inte riktigt hoppas! Känner mig både lättad, gråtfärdig, svimfärdig, jätteglad och jättejätterädd! Kram alla ni jag önskar av hela mitt hjärta att vi ALLA lyckas! ZXZX
    Jättegrattis!!! Det var verkligen roligt att höra!
    Förstår precis hur du känner det! När jag testade med sticka samma dag som jag tagit blodprovet så "visste" jag att det skulle bli positivt. Kände det liksom i hela mig - nu är jag lika proppsäker på att det är två stycken därinne, men det dröjer två veckor till innan jag får se hur det verkligen står till...

Grattis än en gång!

Låla
    *** gravid! *** =D
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa