• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gottisen skrev 2009-10-12 19:04:52 följande:
    Tror jag hamnat i en depression eller nå´t. Gråter och är ledsen morgon till kväll. Har tappat lusten till allt. Jobbet går dåligt också.Har fortfarande inte accepterat eller förstått att jag är gravid. Känns som att jag pratar om någon annan när jag berättar om mig själv. Är liksom vid sidan av. När jag varit på vul och de säger att det tickar fint så är mitt svar: vad bra. (Jag vill skrika och gråta av glädje).Jag vill verkligen ha mina små men min hjärna verkar inte våga ta till sig dom. Jag jobbar hemifrån vilket innebär att jag är väldigt ensam. Det har funkat i alla år eftersom jag tränar aktivt och träffar mycket folk då. Nu har jag strikt träningsförbud, skall bara ta det lungt och inte lyfta eller anstränga mig. Visst, jag gör allt som behövs för att det skall gå vägen. Men vem vet, vul var i fredags, kanske är det inga tickande hjärtan längre. Ingen idé att glädja sig. Ush... jag vet att jag är orealistisk... men jag är bara så himla ledsen hela tiden. Tårarna rinner hela tiden : (

Gottisen, förstår hur du känner dig. Även om jag inte känner för att träffa folk så tvingar jag mig själv till att träffa kompisar på lunch. Jag jobbar rätt mycket hemma jag också och det värsta man kan göra när man är nere är att vara ensam för då ältar man och överanalysar allt. När jag väl träffar mina kompisar så känns det ok och jag får ett break från att tänka.
    Många kramar
  • saknarknytte
    silverhästen skrev 2009-10-12 20:41:26 följande:
    Hej saknarknytte! Kan säga att det var likadant för mig under ruvar tiden. Jagvar super irriterad och ville bara gråta hela tiden, som tur var tog maken det lungt och tyckte att det var positivt att jag grinade??!! jag fattade ingenting! Fick sen ett + på stickan. Tycker att det låter som bra symtom, håller alla tummar jag har för dig
    Tack snälla, vore toppen om mina känslostormar kunde ses som ett positivt tecken. Har snorat ner min stackars sambo så många gånger när han har tröstat mig. Tur att jag har haft tid att tvätta : )
  • saknarknytte
    Lippa skrev 2009-10-13 14:30:22 följande:
    Hej kära medsystrar,Det känns verkligen trelivgt att ha er här!! Har idag fått ett tydligare plus på "stickan", dvs på dag 12. (Första gången jag testade var jag på RD 8 och såg endast ett mkt svagt plus). Känns oerhört glädjande samtidigt som det är en del frågor som dyker upp som t ex "vem är den genetiska mamman", "hur reagerar man som barn/tonårigen när man man får veta hur man blivit till". Jaja, det kanske är dumt att fundera i de banorna, men det är tankar som dyker upp hos mig.Något som jag kanske kan glädja er med är att jag tycker att hela processen från det att jag var i Finland första gången i våras fram tills nu har gått så himla smidigt, även om biverkningarna tidvis har varit jobbiga, speciellt av Procrensprutan. Är det någon av er som vet om det finns någon "typ" intresseorganisation i Sverige för oss som är aktuella för ÄD???
    Hej Lippa och grattis till pluset. Du är inte ensam om att ha sådana tankar. Jag tror att när man väl känner att barnet växer och utvecklas i ens kropp så försvinner dessa tankar. Jag tror också att det ger sig med tiden vad man ska säga och när man ska säga till barnet om dess ursprung. Om man behöver hjälp på traven så finns det en barnbok som förklarar hur man kan berätta för sitt barn om hur det kom till.

Kram
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-13 21:03:59 följande:
    Vi håller tummarna på att det är positiva teckenHar själv blivit en "gråtmild" typ.Stortjöt när jag såg en film med lite sorgligt slut. Nåt jag ALDRIG annars gör.
    Tur att vi har förstående män. : ) Kram
  • saknarknytte

Actionvera, ditt inlägg till Gottisen var så himla bra. Hjälpte även mig. Kram

• saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-10-14 13:38:41 följande:
    caribe: näedå har inte gett upp än. Ska testa imorgon bitti med sambon så får vi se om jag gråter, skriker, skrattar eller studsar efteråt sen kanske jag väntar till sön och testar igen innan jag slutar med med.brukar ha lång lutealfas i vanliga fal upp mot 17-18 dagarl kanske kan plussa sent då oxå, inte vet jag.
    Håller tummar, tår och fingar för att du ska få ett stort fint +. Kram
  • saknarknytte
    geten skrev 2009-10-14 14:15:59 följande:
    Caribe: Tack för dina ord. Jag har ju td på lördag och kommer att göra ett test då men har inga förhoppningar att det kommer att visa +. Vi har bara en liten i frysen men kanske är det den som kommer att bli vårat + och vår bebis.Är det större chans att lyckas vi äd än vanlig ivf?
    Stor lycka till på lördag. När det gäller frysisen så tänk på det gamla ordspråket" bättre med kvalité än kvantitet" : ) Kram
  • saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-10-14 15:31:39 följande:
    bette: ska prova att gå dit imorgon och se vad de säger om jag inte får plus då förstås.näedå ger inte upp än tittade även på mina papper från AVA och man skulle vänta till RD 18 innan man slutade med medicinerna...kram kramgeten:  vi har tagit våra sparpengar både till ivferna och ÄD. är väl uppe i 130 000 nu typ... saknarknytte: tack söta vännen! hur är allt med dig?själv sitter jag här med väldigt ont i svanken
    Jag har ömma bröst, gasig och får upp en massa luft, särskilt efter det jag har ätit. I fredags kväll så fick jag flera hugg på högra sidan av livmodern. (Kunde inte låta bli att inbilla mig att smärtan betydde att de två små knyttena höll på att borra fast sig.) Efter i fredags så har det stramat en hel del. Speciellt sent på kvällarna får jag väldigt ont. Har svårt att sova och längtar tills på söndag då jag ska göra gravtest med sticka. Tänkte köpa ett gäng olika men framförallt RFSUs för de har en som är extra känslig och mäter av även vid tidig graviditet. Blodprovet gör jag på måndag och onsdag. Ska bli så skönt att få veta om mina graviditetssymptomer är verkliga eller endast en effekt av tabletterna.
    Kram
  • saknarknytte
    geten skrev 2009-10-14 15:58:31 följande:
    saknarknytte: Håller tummar och tår för dig att du får ett + !!
    Tack snälla! kram
  • saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-10-14 15:59:47 följande:
    geten: precis!saknarknytte: åhhh vad jag hoppas för dig! spännande!jag har fått ett test av kliniken som det blir imorgon och sen köper jag nog CB digital oxå om det inte visar plus.kram och tummar!
    Tack snälla vännen! Många kramar

Estra, ger dig nu ett litet grattis men hoppas att snart kunna ge dig ett STORT GRATTIS. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa