• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Issi01 - men du tar väl fortfarande progynon och progesteron?

• Caribe

Rödluvan - det är nu 8 veckor sen missfallet men jag gissar att mensen drar ut på tiden för att jag blödde i 5 veckor och för att 5 v efter missfallet kom det ut "en stor bit" som jag inte vill tänka närmare på... och först då slutade jag blöda, hade då även hcg utslag! Så nu har det gått 3 veckor till och jag är grymt otålig vill ju hinna göra FET på den här sidan av året! Ska på akupunktur idag och skall be henne "jumpstarta mensen"

Kramiiis vet inte om progesteronet just gör en hungrigare, har inte tänkt på det, men att ruva är så nojjigt att då kan jag mkt väl tänka mig att det yttrar sig i hunger fast ditt superembryo kanske redan skriker efter mer näring

Mens, mens, mens var är du? Komsi komsi komsi...lockar.....
  • Caribe

Makima - ja medan dom väntar på sitt "tillräckliga underlag" så kan ju vi som kämpat i åratal få prova, när det nu inte skadar med så svaga doser!

• Caribe

issi01 - dom sa vecka 10 till mig med, men jag började trappa ned på medicinen då och fortsatte till vecka 12 innan jag slutade helt! Som isisisis skrev så om du får blödningar så är det vila och extra progesteron som gäller!

• Caribe

Säger så klart STORT GRATTIS till Pigan i den här tråden oxå {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_sunny}
    Njut nu av din mirakel son

• Caribe

Vad skönt att den gick igenom Hinos, en sak mindre att oroa sig för

Det är verkligen fart i den här tråden nu för tiden, det har ju redan gjorts 735 inlägg & den här tråden har inte ens varit igång en månad, den förra tråden hade totalt 787 inlägg på 3 månader

• Caribe

Ja nog är det många på gång nu, det är spännande värre

Rödluvan wow 15st embryon även om ngt skulle duka under till imorgon så blir det ju rekord skörd, grattis vännen!

• Caribe
    Bettina skrev 2009-10-07 18:05:20 följande:
    Det jag inte hänger med på är vilka mediciner skall man välja, skall jag välja dem eller skall jag be min gyn här i Sverige välja och skriva ut dem?Zoladex 3,6mg ORDiferilin injectionUtrogestan - 6 tablets per day ORVagitorium 400mg 2 times per day ORCrinone 8% Dexona Prednisolone 5mg,Aspirin 75mgNi som har genomgått ÄD och med er erfarenhet, är det några mediciner som är mer att föredra än andra?Förresten, vi fick veta lite om donatorn:Hon är 20 år gammal, 165cm, gröna ögon och brunt hår.Låter som en kopia av mig....fast 20 år yngre KramarBettina
    Av sprutorna känner jag bara igen zoladexen (den skall visst vara lite tuff att ta själv har jag hört, det är ett implantat som skall sprutas in under huden) kanske den andra sprutsorten är smidigare?

Beträffande progesteron alterntiven så skulle jag välja vagitorium 400 mic.

Om du skall välja av kortisonpreparaten så känner jag mest igen prednisolon i fertilitetssammanhang!

Din donator låter toppen väldigt ung, hoppas det leder till finfina ägg!
  • Caribe

Merlot skrattar, hoppas din tankspriddhet är ett gott tecken hoppas du plussar idag istället och lyckas få lite kiss på stickan den här gången!

Makima jag gillar oxå roiboos som ruvar te

Saknarknytte alla måste ju göra som dom känner är bäst, min melodi var att ta det lugnt de första 4 dagarna och sen var jag som vanligt! Det är ju bra att röra på sig oxå så att man får bra blodcirkulation i kroppen, däremot om du skall plocka svamp kanske du inte skall gå framåtböjd utan hitta ett bra ställe och sätta dig ned bekvämt och plocka, jag fick förbud på trädgårdsarbete av min man när jag ruvade men promenader och liknande tror jag bara är bra!

Makima jag har tänkt prova kortison nästa gång och jag tänker då vid graviditet ta dom till vecka 12

• Caribe

Annikamarie - det var iallafall ett ärligt svar från Åbo det skall dom ha en eloge för, dom erkänner iallafall att dom inte har så stora kunskaper om immunologiska faktorer... det flesta kliniker avfärdar ju bara allt sånt som nonsens istället för att erkänna att dom inte vet ngt om det! Jag önskar oxå lycka till med frysisarna!

Lycka till rödluvan, det kommer gå toppen snart är du ruvare

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa