Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hinos skrev 2009-10-07 13:42:54 följande:
    Försäkringskassan ringde nu och jag är godkänd...
    Vad skönt!
  • Rödhåriga tjejen

Senaste nytt från kliniken är att 15 av äggen nu är att betrakta som embryon. Så nu håller vi tummarna för att de skall fortsätta dela sig fint. I så fall är jag ruvare imorgon vid den här tiden.

• Rödhåriga tjejen

Caribe: Tack! Jag får erkänna att jag är lite nojig för att det inte skall finnas några kvar... Gaaaaaa. Det är nog mina tidigare erfarenheter som spökar. Jag får försöka tänka på att mina ägg inte är inblandade den här gången, utan ägg från en kvinna som redan har barn.

• Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-07 17:47:39 följande:
    Ja, försök kom ihåg det nu 15 st är ju otroligt bra
    Tack! Ja, jag får försöka göra det.
    Det är verkligen HUR lätt som helst att oroa sig när man är i det här... Och har jag turen att få ett plus så fortsätter det.

Tiden släpar sig fram.
  • Rödhåriga tjejen
    Bettina skrev 2009-10-07 18:05:20 följande:
    Hej tjejerHar legat i bakgrunden ett tag men försökt hålla mig uppdaterad på tråden. Grattis till alla ni som ruvar och som är gravida.Jag har fått en beskrivning från EGV i Riga på hur förloppet mellan nedreglering till ET skall så till samt vilka mediciner som skall användas.Det jag inte hänger med på är vilka mediciner skall man välja, skall jag välja dem eller skall jag be min gyn här i Sverige välja och skriva ut dem?Zoladex 3,6mg ORDiferilin injectionUtrogestan - 6 tablets per day ORVagitorium 400mg 2 times per day ORCrinone 8% Dexona Prednisolone 5mg,Aspirin 75mgNi som har genomgått ÄD och med er erfarenhet, är det några mediciner som är mer att föredra än andra?Förresten, vi fick veta lite om donatorn:Hon är 20 år gammal, 165cm, gröna ögon och brunt hår.Låter som en kopia av mig....fast 20 år yngre KramarBettina
    Hej Bettina! Vad kul att du är på gång med behandling!

Jag skulle tro att de presenterat de alternativ som finns. Bäst är att kolla med dem på kliniken.

Jag gjorde så att jag innan mitt första besök hos AVA Riga kollade med min gyn här i Sverige om han skrev ut recept. Jag ville helst köpa mediciner här. AVA har kunnat tala om vad medicinerna heter på svenska.

Det tips jag har är ang Progesteron vagitorier: (Svenskt preparatnamn.)
    Läkaren på AVA i Riga sa att dessa vagitorier är bättre än tabletterna de har i Lettland. Men att vagitorierna inte finns i Lettland.
  • Rödhåriga tjejen

Merlot: Vilken dag! Fast jag fick mig ett gott skratt. Du är ju helt underbar! Lycka till imorgon med att pricka stickan och med resultatet.

• Rödhåriga tjejen

Nedräkningen har börjat. Nu är det 5 timmar kvar tills vi skall vara på kliniken för ET. Tiden släpar sig fram...

Kram till er alla

• Rödhåriga tjejen
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-07 09:49:37 följande:
    ...
    Låla: Jag tror inte du behöver oroa dig. Tänk på att den här cykeln är helt styrd "utifrån" av alla mediciner och inte av din kropps naturliga rytm.
    ...
    Jag vill bara säga att jag helt förstår att du är orolig. Jag har nojat över varje steg i processen. Min mensblödning jag fick efter Zoladexen upphörde inte helt förrän jag ätit östrogenet i ett par dagar. Sen fick jag spottings...
    Sådant som inte annars hade oroat mig gjorde mig nu orolig.
  • Rödhåriga tjejen
    Caribe skrev 2009-10-08 09:37:22 följande:
    ....
    Lycka till rödluvan, det kommer gå toppen snart är du ruvare
    Tack! Jag kan knappt tro att det är sant.
  • Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-10-08 10:20:50 följande:
    ursäkta mina ego inlägg. Men jag har börjat må illa och så blev jag tokhungrig inatt oxå fastän jag faktiskt åt extra innan jag la mig. Kan inte sluta analysera och hoppas...
    rödluvan: åhhh idag ska du bli ruvare! härligt va?
    isis: det här med immunologiska besvär, när bör man kolla upp sånt? är det om man har en bakomliggande sjukdom främst? kan kortison vara dumt att använda utan "orsak"?Stort tack för din kunskap oxå!
    Kramiiis: Jag tror du är gravid tjejen!

Ja, nu är det drygt 3,5 timmar kvar... tiden sniglar sig fram.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa