isisisis skrev 2009-10-02 08:33:47 följande:
Ja,jag har gått till Dr Sven Björk i stockholm anf mina MF han ordinerade Fragmin och
prednisolon.Nu går jag till En annan doktor i HBG som också stöder detta.Han föreläser i sydafrika just nu.Det finns absolut belägg för att blodförtunnande hjälper om man har haft MF problematik,då i kombination med högt tnf alfa tex.Det hjälper även för att förebygga havandeskapsförgiftningar.Har är mycket duktig på sin sak och arbetar efter Alan Beers studier,som många gör.Det finns kliniker i England och Grekland som specieliserat sin på detta med immunologin och de ligger LÅNGT före Sverige i forskningen.Jag tycker inte man ska exprimentera med medicin generellt,men det är ont om immunologer i sverige.Det finns EN.Trombyl ger IVF kliniken i falun och prednisolon också.Jag har iaf rådfrågat expert i saken och din släkting är INGEN expert i saken.Det är få BM eller IVF kliniker som är kunniga i saken tyvärr,men det är på frammarsch.
Det var inte meningen att göra dig eller någon annan upprörd. Jag är verkligen glad att de har hittat en metod som har fungerat för dig. Kan inte har varit lätt att gå igenom 5 MF. Härligt att du väntar på dubbel lycka. Men som du själv poängterade så behöver inte alla ta dem. Min far är professor i medicin men absolut inte någon fertilitetsexpert. Det jag vill ha sagt är att jag tycker att man ska rådfråga en medicinsk kunnig person, ens läkare innan man stoppar i sig tabletter. Precis som du har gjort med Dr. Sven Björk och den andre. Jag kan bara svara för mig själv men när jag läser om olika mediciner som nämns i forumet så vill jag på en gång få tag i dem och stoppa i mig för jag är så desperat att ETn ska fungera och livrädd för MF. Jag anser att jag har tur som kan fråga min pappa om vad för slags mediciner som det talas om på forumet och vilken effekt kan de väntas ge. På så sätt kan jag bättre fråga de på AVA om medicinerna, fördelarna och riskerna men framförallt hur de skulle verka i relation till min kropp. Något som är viktigt att ta i beaktande innan man börjar med någon ny medicin i och med att vi alla är så olika och har olika sjukdomshistorier.
Igen, jag är ledsen om jag har förolämpat någon. Ville bara dela med mig den information jag har fått.