• merlot

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Rödluvan - det kommer att gå bra imorgon ska du se! {#lang_emotions_flower}

Makima - gratulerar till ruvarstatus! Håller tummarna. Hårt!

Hinos - skönt att det har löst sig med FK

Pigan - vad roligt att höra! Grattis!!

Bettina: jag var på EGV för 2 veckor sedan. Fick samma lista som du har fått. Jag inboxar dig. Det här är min första ÄD och jag har ingen aning om vilka mediciner är att föredra. Jag har gjort precis enligt klinikens anvisningar och hoppas på att det ska funka. 

Vid det här laget har ni kanske fattat att jag gärna skrattar åt mig själv och bjuder på allt dråpligt jag råkar ut för. Så dagens skörd blev följande:

- kl.06:00. så jag tänkte "tjuvtesta" idag. andra här inne har ju fått utslag redan innan RD12, så jag kunde inte hålla mig längre. clearblue testet låg ju där i lådan och stirrade på mig. först ska man ju lyckas att få av plasten på den här h-e förpackningen. kl.6 på morgonen och kissnödig. med detta sagt är jag INGEN morgonmänniska. äntligen får jag upp förpackningen, kissar, tittar på stickan och INGET HÄNDER???? jag har alltså MISSAT att kissa på stickan. ***f-n, h-e, s-t*** försöker pressa fram några droppar men ingenting. skitsur. och neggo. och jag är ju säkert inte gravid ändå, så varför håller jag på att göra mig till så där, tänker jag då. och ångrar mig genast. eller? åh. jobbigt. men fortfarande sur.

- kl.10. sitter vid skrivbordet. jobbar. plötsligt får jag känslan av att det är lite luftigt. tittar ner under blusen. JAG HAR GLÖMT BH.n! min kollega tittar snett på mig när jag suckar och skakar huvudet åt mig själv, så jag delar på min lilla hemlighet om de befriade brösten. Big mistake. Resten av dagen ägnade hon sig åt att göra roliga gester, blinka, skicka mail och till sist även ett sms när jag gick hem. "du - glöm inte BHn imorgon" {#lang_emotions_djavulsk}

- kl.18. kommer hem. min kärleksfulla man frågar hur min dag har varit (han är väldigt brydd om mitt välbefinnande dessa dagar, vilket är fint). jag frågade sedan var hundens filt var och han svarade - ja du, den kanske är stulen eftersom ytterdörren inte var låst och larmet var av när jag kom hem... ooooops

nu vill jag bara gå och lägga mig så att det blir morgon. ny dag. nytt försök med att kissa PÅ stickan... {#lang_emotions_tongue_out}

Bättre att tända ett ljus än aldrig så litet än att förbanna mörkret.
  • merlot

Hej tjejer,

deppig idag. Stickan på morgonen visade minus. Lämnade blodprov för hcg på morgonen. Läkaren lovade att lämna besked innan kl.15 , men det kom inget samtal & jag kunde inte ringa eftersom det var efter deras telefontid.

Känner mig precis som jag alltid gör dagen innan mens.

Har gett upp hoppet idag. Ingen humor, ingen glädje. Räknar med negativt besked från blodprovet imorgon och inväntar mensen. Gråten i halsen. Klump i magen.

*m

• merlot
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-08 17:45:11 följande:
    Hej alla ni underbara medsystrar! Tack för att ni bryr er om mig.Nu har jag vilat en stund på hotellet efter ET som gick jättebra!!! Nu är jag ruvare till två toppklass embryon. Det ena på 14 celler och det andra på 9. Vi fick 12 toppklass embryon till frysen.Dr Violeta var väldigt nöjd och sa detta var ett utomordentligt bra resultat. Hurra!!! Det här känns helt overkligt!
    Stort Grattis, rödluvan!! Ruva lugnt nu! Håller tummarna!
  • merlot
    isisisis skrev 2009-10-08 19:20:12 följande:
    Vilken ruvardag är du på merlot? Testade du inte innan?
    RD13.
  • merlot
    isisisis skrev 2009-10-08 19:23:38 följande:
    Suck! Ja jag förstår det är tungt!Har själv varit där.Många kramar till dig!
    tack, isis och estra.
  • merlot

Inte gravid.

Vad gör man nu...

VÄNTAR:
    ==================================================
    HoppasLina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    ZXZX 46 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors. 2 frysisar kvar...
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 3 ÄD
    Caribe 42 år 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, satsar på frys när styrkan är tillbaka
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75: 34 år, 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Chris06: troligen ÄD i oktober.
    Loppa69: EA under v. 48
    Nioli: 2:a ÄD, Åbo gick inte de heller
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.

PÅ GÅNG :
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sodkt. 44 år. 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt. Nasta FET varen 2010
    Rödluvan71: 1:a ÄD AVA Riga. Plan. ET 8 oktober.
    Låla67: 41 år, 1:a ÄD, ET v.45 4-5 november på Elite i Estland.
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken

RUVARE :
    Saknarknytte: 38 år, 1:a ÄD AVA Riga 5/10
    Kramiiis: 28 år, 5 ivf, ÄD nr 1 AVA åbo
    Makima46. 46år: 3:e ÄD, FET 6 okt, IVI Spanien. Ett 8-celligt o ett 9-celligt. Båda toppklass.

GRAVIDA :
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Tigermom 31 år: Tidigare 5 IVFer, missfall 1:a ÄD i sept. 2:a ÄD Tampere, FET 4:e dec
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Sanndy: 1:a ÄD, EGV Riga. ET 14/8.
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    Isisisis 44 år Gravid tvillingar BF 22 mars
    Issi01: 2:a ÄD, FET, AVA ÅBO sept -09

FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Pigan74: v35+0, pojke, 2100g, 42 cm

• merlot

Tack alla snälla. Igår ville jag rulla ihop mig i en liten boll i en grop och glömma allt som har med barn att göra.

Men vet ni vad - familjerätten ringer nu på morgonen och säger att vi har fått plats på adoptionskursen i slutet av oktober. Hur kunde dom veta att jag behövde en god nyhet just idag?

Och så ringde jag Huddinges fertilitetsenhet för att höra hur det går med vår köplats och en sur tant svarade att vi ska få en kallelse i början av november för att göra en utredning om vi ska få IVF eller äggdonation. Jag försökte föklara för henne att IVF inte är aktuellt utan att det är äggdonation som gäller och hon blev ännu surare, men bekräftade i alla fall att vi får prata med en läkare om det i november.

Alternativ 3 som kanske blir sista utvägen är att jag går ut och stjäl ett barn på stan. {#lang_emotions_cool}

And life goes on...

• merlot
    mytrouble skrev 2009-10-09 12:16:47 följande:
    Merlot: Skönt med något positivt iaf. Men då mörkar ni med IVF/ÄD för sociala - eller hur? För en kompis blev inte godkänd av soc som adoptivförälder just för att hon sa sanningen att hon funderade på/planerade ÄD under tiden Så hon fick bittert ångra att hon varit ärlig. Trist att man ska behöva ljuga...
    Yup, tack för omtanken.

Vi har full koll på ljugandet. Vi känner 1 par som fick sitt adoptivbarn i fjol och 2 par som är nära mållinjen för adoption, så vi har frågat om allt & är helt insatta i alla konstigheter som soc har fått för sig är en lämplig förälder. (Bl.a. att ljuga om att man har hund, att glatt förklara att ens föräldrar har ett sunt sexliv, och att man inte bör vara rasist om man ska adoptera från utlandet "för ni kan ju få hem en neger" - enligt citat från en handläggare på familjerätten).

Jag vet att vi är helt lämpade som föräldrar och kommer att säga allt som de vill höra, inte som jag själv tycker.
  • merlot
    plupp06 skrev 2009-10-09 13:43:10 följande:
    Kramis: jag är ju även jag på ruvardag 8, funderar på att testa i morgon, men kanske är dumt. Jag känner mig så totalt ogravid man kan känna sig (iof vet jag inte hur det känns att vara gravid). Tankarna glider hela tiden iväg till vad vi ska göra om detta inte fungerar, funderar på Riga eller Åbo/Tammerfors. Vill gärna göra ett försök till innan året är slut, visst kan man få donator snabbt i Riga? St Petersburg kan gå fort vet jag, men det känns så krångligt med visum osv.
    Vännen, snälla försök hellre tänka på att den här ruvningen ska fungera. Det är klart det ska fungera för er! Fokusera på det du har just nu och tänk inte på vad som händer sedan. Sen är sen, nu är nu. Och just nu ruvar du bäst du bara kan och det ska fästa och stanna kvar till ni har en liten guldklimp i famnen. Positiva tankar! Skickar dig en extra tumhållning!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa