Vi som gör äggdonation ute i Europa
Rödluvan - det kommer att gå bra imorgon ska du se!
Makima - gratulerar till ruvarstatus! Håller tummarna. Hårt!
Hinos - skönt att det har löst sig med FK
Pigan - vad roligt att höra! Grattis!!
Bettina: jag var på EGV för 2 veckor sedan. Fick samma lista som du har fått. Jag inboxar dig. Det här är min första ÄD och jag har ingen aning om vilka mediciner är att föredra. Jag har gjort precis enligt klinikens anvisningar och hoppas på att det ska funka.
Vid det här laget har ni kanske fattat att jag gärna skrattar åt mig själv och bjuder på allt dråpligt jag råkar ut för. Så dagens skörd blev följande:
- kl.06:00. så jag tänkte "tjuvtesta" idag. andra här inne har ju fått utslag redan innan RD12, så jag kunde inte hålla mig längre. clearblue testet låg ju där i lådan och stirrade på mig. först ska man ju lyckas att få av plasten på den här h-e förpackningen. kl.6 på morgonen och kissnödig. med detta sagt är jag INGEN morgonmänniska. äntligen får jag upp förpackningen, kissar, tittar på stickan och INGET HÄNDER???? jag har alltså MISSAT att kissa på stickan. ***f-n, h-e, s-t*** försöker pressa fram några droppar men ingenting. skitsur. och neggo. och jag är ju säkert inte gravid ändå, så varför håller jag på att göra mig till så där, tänker jag då. och ångrar mig genast. eller? åh. jobbigt. men fortfarande sur.
- kl.10. sitter vid skrivbordet. jobbar. plötsligt får jag känslan av att det är lite luftigt. tittar ner under blusen. JAG HAR GLÖMT BH.n! min kollega tittar snett på mig när jag suckar och skakar huvudet åt mig själv, så jag delar på min lilla hemlighet om de befriade brösten. Big mistake. Resten av dagen ägnade hon sig åt att göra roliga gester, blinka, skicka mail och till sist även ett sms när jag gick hem. "du - glöm inte BHn imorgon"
- kl.18. kommer hem. min kärleksfulla man frågar hur min dag har varit (han är väldigt brydd om mitt välbefinnande dessa dagar, vilket är fint). jag frågade sedan var hundens filt var och han svarade - ja du, den kanske är stulen eftersom ytterdörren inte var låst och larmet var av när jag kom hem... ooooops
nu vill jag bara gå och lägga mig så att det blir morgon. ny dag. nytt försök med att kissa PÅ stickan...