• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Åh, Merlot! Är så ledsen för din skull om det visar sig vara som du tror - fast å andra sidan så ska du nog inte ta ut eländet i förskott!

Jättekramar
    Låla

• LoLiNi
    Bette skrev 2009-10-11 16:42:58 följande:
    Min brorsa är född den 30 december och det har gått alldeles utmärkt. Jag tänker faktiskt inte så. Kanske Julafton inte är så kul som födelsedag . Bette
    Jag är född dagen före lucia - har inte spelat mig någon roll förutom att det var hopplöst med fest i tonåren - alla skulle på luciavaka...
    :)

Jag har då aldrig varit efter på något vis! Det har nog mer med ens egen förmåga att göra!
  • LoLiNi
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-11 19:55:06 följande:
    Jag vill bara förtydliga att jag absolut inte ser det som någon nackdel att vara född i december. Inte att man är efter eller så heller. Jag ber om ursäkt om du uppfattade det så.
    Rödluvan - det var egentligen inte ditt inlägg som retade mig, jag hittade troligtvis inte igen det andra då och du lade ut texten hur den andra personen nog kunde ha tänkt... så då råkade det bli dina ord som fick ta smällen. Ledsen för det!

Lycka till!
  • LoLiNi

Hmm - ska släppa efter detta inlägget:
    Det är väl inget påhopp bara för att jag har en motsatt åsikt till någon annan - det är ju bara det - en annan åsikt!!!

Sen kan man välja hur man själv fraserar sig och tänka lite på hur något kan tolkas, eller att åtminstone ha förståelse om man inte tänkt hela vägen själv och någon annan tolkar det man skriver helt annorlunda!

Jag är född i december och testades om jag var skolmogen, men detta var i mitten på 70-talet. (Tror inte man testar lika mycket för sådan längre...) Poängen här är att många barn som är födda på "rätt" sida är inte alltid skolmogna fastän de är 7 år fyllda!

Hur som haver så har jag aldrig lidit av att vara född i december, någon måste ju vara det också.
    Vad jag reagerade på var att inlägget var skrivet som om att det var något naturligt, att alla tänker att det är dåligt att vara född i december!
    Vilket naturligtvis är långt från sanningen, men lät mer än en smula bigott!

Nu är jag klar! :)
    //Låla

• LoLiNi
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-12 12:12:54 följande:
    Skönt. Ingen fara, jag trodde nog att det var så men jag ville försäkra mig om att jag inte hade gjort dig upprörd. Lycka till du med. Jag är lite "luddig i huvudet" av alla hormoner så jag minns inte riktigt var i processen du är, men jag håller tummarna.
    Rödluvan - det är lugnt! :)
    Jag har nyligt tagit Zoladex-sprutan och ska på första UL för att kolla om jag är nedreglerad på onsdag. Vi har ET datum på Elite i Estland.
    Ser fram emot att bli ruvare - vilket förutsätter att jag blir redo i tid och att något kommer av donatorns jobb! :)
    Kramar till oss alla - simma lugnt!
  • LoLiNi

Är lite förvirrad och undrar vad jag bör göra nu.
    Jag var hos min gyn igår och gjorde det första UL för att kontrollera att jag var tillfredsställande nedreglerad, vilket jag var! Så långt är allting glasklart och positivt, men på min vänstra äggstock hittade hon en cysta som var rund. Hon trodde det var en äggblåsa som inte spruckit och försvunnit och att vi bör hålla ett öga på den.
    Jag har inget fler ul bokat förrän alldeles innan det är tänkt att åka till Tartu, Estland, så jag undrar hur hon menade att vi skulle "hålla ett öga på det"...
    Som vanligt när man är hos läkare så behöver jag smälta det jag hört innan jag har några frågor...
    Bör det inte kollas upp innan ÄD eller?

Kramiis: Hoppas att båda testerna var fel och att det blir plus nästa test! Håller en tumme och korsar några fingrar.

Kram allihopa

• LoLiNi

Tack Bette och MyTrouble för goda råd - ska börja med hormontabletterna på lördag och ska nog ringa till min gyn och be om ytterligare ett UL i slutet av nästa vecka eller något!
    Som alla andra sagt, vilken tur att vi har varandra här!

Kramar till alla

• LoLiNi

Grattis till plusset Makima! :)

Tänk om en månad är det min tur, då går jag o ruvar...

Kramar o styrka till oss alla!

• LoLiNi

Med risk för att verka tjatig, men jag har en fråga till...

Har fått Femanest utskrivet - i tablettform 2 mg x 3.
    Ska man ta dom alla på en gång eller vid olika tillfällen under dagen?

Såg när jag läste biverkningslistan att man ska vara försiktig om man haft en djup ventrombos - guess what - jag hade en för drygt 20 år sedan...

Är Progynon samma sak som Femanest? Den kunde man få som vagitorer, väl? Finns dom i Sverige, eller har ni köpt dom utomlands?

Sorry, än så länge har jag inga egna kunskaper att bidra med, bara frågor och pep!

Sååå tacksam att ni finns, allihopa!

Kramar o pep till oss alla!

• LoLiNi

mytrouble: tusen tack som vanligt! Är så glad att du och många av er andra alltid har svar på mina frågor - antar att det är fördelen med att slippa vara en "trailblazer" själv den här gången!
    Jag ska meddela båda läkarna att jag har haft en blodpropp för säkerhets skull, jag ska även hålla stenhård koll på alla mina krämpor. Som tur är minns jag precis hur det kändes när jag fick min propp förra gången!

Carmentcita03: Jag verkar vara ca en vecka före dig men annars är vi nog i ungefär samma fas som du säger! Då kan vi extrapeppa varandra längre fram!

Ha en bra helg allihopa!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa