• actionvera

Vi som gör äggdonation ute i Europa

VAAAA????!!! Här sitter man i godan ro på jobbet. Tidigt innan alla kommit och småjobber lite och läser på FL och vad ser man! Ett plus!

Makima GRATTIS! Helt fantastiskt! Tjohooo! Vilken bra start på den här dagen!

Makima46 skrev 2009-10-16 06:10:51 följande:
    Tassar in här innan jag gör mig iordning för att gå till jobbet....och säger att jag fått ett svagt  på stickan i morse på RD 10 Och tassar ut igen....Makima 
  • actionvera

Carmencita: Håller med Caribe - det är inget konstigt att blödningen efter Zoladexen kommer efter 10 dagar. Jag tror min blödning kom 8 dagar efter Zoladexen. Så blöder du nu så borde du vara nedreglerad. Många brukar kolla detta med ett VUL.

• actionvera

Jo det gick bra. Är i vecka 20 nu.

Jag var också väldigt osäker under hela min behandlingsperiod för min behandling liknade inte nåååågon annans. Jag gjorde inget ultraljud för att se att jag var nedreglerad (vilket de flesta verkar göra) utan började med Progynon på andra blödningsdagen. Sen blev min slemhinna 14 mm efter bara några dagars Progynon knaprande och då fick jag ordinationen att dra ned till 1 tablett Progynon om dagen (istället för 3) fram till ET. Allt jag hört innan är att man inte får dra ned på Progynondosen för då kan man börja blöda men jag valde att följa doktorns order och var väldigt skeptisk då jag fick spottings 2 dagar innan ET.

Men... jag blev gravid trots allt.

Så kom ihåg - alla kvinnor är unika och våra behandlingar kan se lite olika ut. Dock är det alltid bra att fråga kliniken varför och hur man ska göra. Det skadar aldrig att ifrågasätta lite.

Carmencita03 skrev 2009-10-16 09:41:23 följande:
    Först: Grattis till Makima som +at!! Hopps vi alla som är på tråden får vara med om detta!!Tack för svar om zoladex! Jag fick infon att man skulle få en blödning efter tre dagar efter injektionen. Nu när jag blöder är det ju på min "vanliga" menstid, typ 27 dagar efter sista... Men det kanske är OK det också? De var jättebra i Riga tycker jag, men informationen hur behandlingen skulle funka var lite dålig. Tex varför det är så extremt viktigt att ta zoladex på 21 dagen 8jag tog den på 18de dagen då jag har kortare menscykel). Hur gick det för dig Actionvera? Du måste ju varit samma sits som jag att du knappt slutat blöda på ditt första VUL? Gick det bra?KRAM!!
  • actionvera

Caribe: Vad knäppt att man kan bli så glad för att få mens... men nu är nog din kropp redo för att bli gravid igen. Precis som isisisis hoppas jag att du får en dundermens

Sen håller jag tummarna för den stora plusset!

Caribe skrev 2009-10-16 10:33:37 följande:
    Det kom faktiskt lite lite svagt rosa aktigt på pappret när jag torkade mig nyss, så jag hoppas hoppas
  • actionvera

Estra: Vad kul med så trevligt bemötande! När jag ringde min MVC sa jag också att jag gjort ÄD och sen grinade jag... (var lite känslig de första veckorna) Barnmorskan sa "jag förstår att det är en väldigt efterlängtad graviditet" och det kan man lugnt säga att det är. Jag går på barnmorskorna Ekerö och de tillhör också BB Stockholm (som Västermalm och Gamla stan) och de är väldigt proffsiga.

Lycka till med allt!

• actionvera

Åh vad mysigt! Jag önskar att jag hade badkar. Jag äääälskar att ligga i badet med massa massa skum! Grattis till tvillingarna - vilken fantastisk nyhet!

saknarknytte skrev 2009-11-04 17:04:43 följande:
    Tack snälla! håller tummarna att allt går bra för dig på fredag. Jag visst gör man. Min mage tom rör på sig pga av alla gaser. Inte kul plus att jag tycker synd om min sambo när jag sover. ; )Näh, nu är jag så trött att jag måste hem. Har haft en lyckad dag med tvillingnyheten plus att jag har inte mått illa på 6 timmar. Rekord! Ska hem och ta ett bad.Kram
  • actionvera

Tjorvar: Stort grattis!

Kramiis: Shit vad spännande. Nu är det snart dags! Lycka till.

Tjorvar: En banan i magen... Tjohooo! Grattis. Tiden går fort. Snart kommer bananen se ut som en liten liten människa.

• actionvera

Ring och kolla med din IVF klinik! Jag gjorde alla mina koller på min fd IVF klinik (900:-/gång kostade det) och de skrev även ut medicinerna till mig. Många kliniker resonerar som så att har man gjort massa IVF-er där så hjälper de till om man måste gå vidare till äggdonation. MEN... det finns också kliniker som säger tack och hej...

Lycka till.

Bettina skrev 2009-11-18 20:38:54 följande:
    Hej Har varit hos gyn och fått utskrivet mina mediciner.Det börjar dra ihopa sig för oss också Jag måste fråga en sak, på dag 5-6 efter Progynon skall slemhinnan mätas.Det beräknas vara den 28-29 dec. Problemet är att min gyn har semesterstängt 13 dec - 18 jan.Vart skall jag då vända mig? KK akuten lär inte ta emot mig?Kan man ringa till sin gamla ivf klinik kanske och be dem hjälpa?Problemet är väl att det är många som har stängt mellan jul och nyår.Vad gör man då, skjuter upp behandlingen??Tacksam för svarKramar från Bettina
  • actionvera

TJOHOOOO! Äntligen! Hoppas hoppas hoppas att allt ska gå bra den här gången.

kram

Caribe skrev 2009-11-19 09:09:26 följande:
    Bettina - din gamla ivf klinik hjälper säkert gärna till mot ersättning, dom vet att ta betalt, min klinik tog 1000 kr för 5 minuters titt... däremot kan det ju vara knepigt med julstängt.. men ring och kolla ibland har dom ju jourpatienter och kanske kan klämma in dig? Annars är det att ringa runt till olika gyn och fråga/böna... hemskt att det skall vara så svårt att få hjälp!Lillalii - jag går i Åbo men där är det långt ifrån billigt tyvärr.... Jag har fått mens, är överlycklig, fick den igår "äntligen" som jag har väntat på att få sätta igång igen! Kan säga att jag hade en progynon tablett i munnen i samma stund som första bloddroppen träffade trosan väntar på att Åbo skall ringa upp mig så jag får tidsplanera för FET, men gissar att det blir ca 7/12! Kramiiis förstår att det är nervigt nu, jag håller så hårda tummar för dig vännen!

Loppas då väntar vi med spänning på att du får datumet bestämt kram kram
  • actionvera

Caribe: håller tummarna hårt hårt!

Bette: Grattis till sonen!

• actionvera

Åh vad tråkigt

loppa69 skrev 2009-12-09 14:02:22 följande:
    Det var negativt för mig...
  • actionvera

Låla: så ledsen för din skull!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa