• merlot

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Ruvar... Hm... Att man inte kan skynda på tiden... inte ens jobbet hjälper till med att slå död på tiden.

Tack Caribe för dina tankar! Önskar dig att du får mens snart så du kommer igång :)

Gottisen, hejar på embryot med hjärtslag!!! Stanna kvar där hos Gottisen!

Kramiis - lycka till denna vecka! Många bra ägg och positiva glada tankar önskar jag dig!

Sodkt - usch ja hemskt. Kramar. Ta den tid du och din kropp behöver för att samla kraft till nästa försök, så att du kan se fram emot det. Men liksom Bette sa, så kanske det är lika bra att köra på så att man inte ångrar förlorad tid sedan.

Hinos, vad skönt för dig att du kan vara uppe lite längre nu! Hoppas det håller i sig & blir bättre & bättre.

Rödluvan - hoppas du fick vettigt svar angående blödningarna.

Kram på er alla.
    Kämpa på!

• merlot

kramis WOW! kul!! då hoppas jag att ni får det/de absolut bästa av alla insatt. Ha en bra resa, så hörs vi på "andra sidan om ET dagen".

• merlot

Oj vad det skrivs här inne! Kul med ett så engagerat gäng!

caribe, isisisis och mytrouble - ni är helsköna. känns lite som att det är ni som håller ihop tråden, kommer med pålästa, kloka och omtänksamma inlägg. om bra karma finns så är ni värda det tusen gånger om.

tack, solstickan, för en uppdatering från "livet efter äggdonationen har fungerat". Det ger hopp!

Gottisen - otroligt roligt!!! Twinsen höll sig kvar hos dig!

Tjorvar - supergrattis till *PLUS*- Svävar du på ett litet rosa moln nu?
    Sanndy - vad roligt att höra från dig igen - v.10... helt otroligt vad tiden går fort.
    Estra och kramiis - grattis till ruvar-status! Tänk GULDÄGG och fina plus om 2 veckor! håller tummarna.
    Saknarknytte & rödluvan - lycka till med insättningen. kan tipsa om att jag bokade en ansiktsbehandling efteråt för att slappna av & ta det lugnt. det var toppen! jag somnade tom på behandligsbordet.

Makima - jag fick prednislolon enligt anvisning från kliniken i riga. jag tar det från ÄP dagen till och med testdagen. Jag ska också ta ett aspirin varje dag som blodförtunnande för att minska missfallsrisken. (Plus progersteron och östrogen naturligtvis)

Att ruva tär verkligen på mitt tålamod. Jag är inte bra på att vänta. Så här är min
    TOP 5 lista över saker man kan göra/undvika för att slippa tänka på de små embryona hela tiden.

1. Undvik pyttipanna. Jag hamnade helt otippat i en långdragen 30-minuters diskussion på lunchen som hela tiden styrde tillbaka till just - ägg. Vändstekta, sunny side up, frukostägg, olika äggrätter, "strutsägg - har någon provat det?"

2. Busa på jobbet. Jag flyttade min kollegas mus till vänster och drog ur sladden till bordslampan när hon var och hämtade kaffe. Otroligt barnsligt. Jättefnissigt.

3. Gå inte på after-work. Äppeljuice blandat med mineralvatten kanske ser ut som cider eller öl, men kollegorna blir definitivt inte lika roliga... ;o)

4. Gör något helt nytt. Jag gick till min granne och frågade om hon kan visa mig hur man spelar fiol. Nu kan jag redan spela blinka lilla stjärna och hej sa petronella.

5. Googla inte på trillingar för att se youtube-klipp på hur en trillinggraviditet går till. Frågan "vad har jag gjort?!" känns aktuell.

Ja, det var mitt "lilla" bidrag till veckan som gått...
    Kram på er alla goda tjejer.

• merlot

Hejsan, snabb fråga - ni sitter väl inte vid frukostbordet, hoppas jag... om ja, hoppa över och kom tillbaka till min fråga sen :o)

Klåda i underlivet verkar ju vara en relativt vanlig biverkning av vagitorierna. Men hur f-n blir man av med den? Det ska väl inte hålla på så i 10 veckor till (om det blir plus alltså), eller?!

• merlot

Aaargh... Pest eller kolera.
    Tack isisisis.

• merlot

Jo, jag tvättar händerna. Har även börjat tvätta underlivet med vatten 2 ggr till om dagen.

• merlot

toppen. tack. då ska jag bege mig in till apoteket. NU. {#lang_emotions_tongue_out}

• merlot

Nej vad trist Nioli. Vad ledsen jag blev för er skull. Kramar.

Bättre att tända ett ljus än aldrig så litet än att förbanna mörkret.
  • merlot

spännande saker - grattis saknarknytte till ruvarstatus!! jag håller med alla innan om att det räcker att det är ETT bra ägg! {#lang_emotions_flower}

och rödluvan, snart är det din tur också. det är väl inte så tokigt att semestra i Riga en liten stund, eller hur? åker ni hem på torsdag efter insättningen? 

kramiis hur mår du med ruvningen? jag är nu inne på RD11 och håller på att spricka av nyfikenhet. jagvilljagvilljagvilljagvill att det ska funka! {#lang_emotions_smile} 

Låla- ja nu är du också på gång. Det borde vara att du ska meddela kliniken NÄR du får mens, så att de vet att du har en "normal" cykel. det borde vara inom 14 dagar efter sprutan. min mens kom efter 9 dagar efter sprutan. och 14 dagar efter sprutan började jag med progynon 3 ggr /dag för att bygga slemhinna. Kanske liknande för dig? ja det är många datum att hålla reda på... och många moment som ska funka.

tänker på er alla här inne och skickar glada tankar. {#lang_emotions_heart}
    kram, m

• merlot

Estra - förlåt... det var inte min mening att glömma bort dig som "medruvare". Hejar naturligtvis även på dig!!! {#lang_emotions_laughing}

Tack kramiis!

Testdag enligt klinigen är på RD 14, alltså på fredag. Kan rapportera att jag inte har några som helst symptom. Lite gasig i magen de första dagarna- kankse progesteronet eller nåt. Lite klåda av vaggissarna, men den är över - tack isis,  mytrouble och rödluvan för tips om kräm & intimtvål.

Låla - det är nog OK. Jag har vanligtvis en cykel på 25 dagar. Tog min Zoladex spruta 21 dagar efter mensen och sedan dröjde det 9 dagar till mensen kom igen, men det skulle kunna ha varit upp till 14 dagar utan att vara "onormalt".  Så vänta några dagar till. Fråga annars kliniken vad de anser är normalt när mensen ska komma - alltid bättre att fråga en gång för mycket än att gå runt och grubbla.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa