Oj vad det skrivs här inne! Kul med ett så engagerat gäng!
caribe, isisisis och mytrouble - ni är helsköna. känns lite som att det är ni som håller ihop tråden, kommer med pålästa, kloka och omtänksamma inlägg. om bra karma finns så är ni värda det tusen gånger om.
tack, solstickan, för en uppdatering från "livet efter äggdonationen har fungerat". Det ger hopp!
Gottisen - otroligt roligt!!! Twinsen höll sig kvar hos dig!
Tjorvar - supergrattis till *PLUS*- Svävar du på ett litet rosa moln nu?
Sanndy - vad roligt att höra från dig igen - v.10... helt otroligt vad tiden går fort.
Estra och kramiis - grattis till ruvar-status! Tänk GULDÄGG och fina plus om 2 veckor! håller tummarna.
Saknarknytte & rödluvan - lycka till med insättningen. kan tipsa om att jag bokade en ansiktsbehandling efteråt för att slappna av & ta det lugnt. det var toppen! jag somnade tom på behandligsbordet.
Makima - jag fick prednislolon enligt anvisning från kliniken i riga. jag tar det från ÄP dagen till och med testdagen. Jag ska också ta ett aspirin varje dag som blodförtunnande för att minska missfallsrisken. (Plus progersteron och östrogen naturligtvis)
Att ruva tär verkligen på mitt tålamod. Jag är inte bra på att vänta. Så här är min
TOP 5 lista över saker man kan göra/undvika för att slippa tänka på de små embryona hela tiden.
1. Undvik pyttipanna. Jag hamnade helt otippat i en långdragen 30-minuters diskussion på lunchen som hela tiden styrde tillbaka till just - ägg. Vändstekta, sunny side up, frukostägg, olika äggrätter, "strutsägg - har någon provat det?"
2. Busa på jobbet. Jag flyttade min kollegas mus till vänster och drog ur sladden till bordslampan när hon var och hämtade kaffe. Otroligt barnsligt. Jättefnissigt.
3. Gå inte på after-work. Äppeljuice blandat med mineralvatten kanske ser ut som cider eller öl, men kollegorna blir definitivt inte lika roliga... ;o)
4. Gör något helt nytt. Jag gick till min granne och frågade om hon kan visa mig hur man spelar fiol. Nu kan jag redan spela blinka lilla stjärna och hej sa petronella.
5. Googla inte på trillingar för att se youtube-klipp på hur en trillinggraviditet går till. Frågan "vad har jag gjort?!" känns aktuell.
Ja, det var mitt "lilla" bidrag till veckan som gått...
Kram på er alla goda tjejer.