• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gottisen skrev 2009-10-28 11:58:32 följande:
    Jag fick tid på vanlig mvc utan problem, men när jag väl var där så sa de att alla äggdonations patienter skickas till spec.mvc. Så de skrev inte in mig. Skall istället till spec.mvc på inskrivning nästa vecka men fick ingen läkar tid förrän i slutet av nov. Jag blödde massor i början. Två gånger sa de att jag har pågående missfall med ena bebben. Men icke sa nicke. Båda sitter kvar än och nu är jag i v. 11+2. Så tappa inte modet och hoppet.
    Vad tiden går Gottisen!
    Snart har du passerat riskveckorna! Skönt!
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-29 13:34:23 följande:
    Fick väl en smärre chock idag!! Har fått veta HCG värdet på RD 20. Den låg på 16600!! Jösses! Har bägge fastnat??
    Hihihi!
    Tänk om du också väntar twins Makima!
    Vilken överraskning!
    Du som önskade det egentligen
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-29 17:17:30 följande:
    Ja,tänk, det vore nåt Drömma kan man ju alltidman jagär lycklig över att det verkar som om cenariot vid min första ÄD inte kommer att upprepas 
    Nä,det verkar inte alls så.

Ditt höga hcg tyder ju på en stark graviditet! Härligt!
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-29 20:02:35 följande:
    Min oro har faktiskt släppt lite sen beskedet kom. Känner faktiskt mer lycka än oro ikväll När jag gav besked till kliniken idag så sa de att det ser ut som om vi ska få händerna fulla till sommaren 
    Det låter ju lovande! Hihi!
    Jag tror inte du behöver vara orolig.Inte med det hcg:t.
    Du fortsätter med ditt blodförtunnande också väl?
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-29 20:34:15 följande:
    Jo, jag fortsätter med blodförtunnande. Fick tips av mytrouble att fortsätta till v. 38 för att minska risken för havandeskapsförgiftning
    Precis! Det är bra för både genomströmningen i livmodern och motverkar HF.
    Tror det är en fördel för oss äldre generellt tom.

Gud så spännande
    När hade du tid för VUL?
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-29 21:46:40 följande:
    Ska på VUL den 6/ 11, så det är en vecka dit Hoppas hoppas man kan se hjärtverksamhet redan då ( är då i v. 6+5) Minns att mytrouble kunde se hennes bebisars hjärta i v.6+1
    En veckas lång väntan
    Ja,hela graviditeten är ju en lång väntan
    Jag går bara och väntar på nästa UL jag

Ja,det är alltid skönt att se hjärtanen ju.
    Jag såg inte första gången,men hon såg att det var en uppklarning och gulesäcken och att det var 2.
    Så hon var väldigt positiv,så jag kände mig rätt trygg till nästa VUL iaf
    Håller tummarna iaf
  • isisisis
    Caribe skrev 2009-10-30 09:15:32 följande:
    Önskar Er alla en riktigt trevlig allhelgonahelg
    Tack detsamma Caribe!

Önskar också alla detsamma
  • isisisis
    Carmencita03 skrev 2009-10-30 17:40:01 följande:
    Hej tjejer! Har följt er alla och gläds med er som är gravida! Följer er andra med spänning och innerlig önskan att det ska gå bra! Jag var på mitt andra VUL i behandlingen nu inför ET och slemhinnan såg bra ut (9 mm). Men, nu visade det sig att donatorn var en vecka sen i sin period så mitt planerade ET den 9 nov blir troligtvis istället 16 nov. Då ska jag äte estrogen 2 veckor till innan ET. Då blir det nästan 4 veckor med estrogen sammanlagt innan ET. Hur länge har ni andra fått vänta efter att ni varit på VUL och fått ett OK, innan ni fått ET? Jag blev så besviken att få det framflyttat en hel vecka, men det kanske inte är ovanligt? Hur har det varit för er andra? KRAMAR och tack för alla som delar med sig av sina erfarenheter!!
    Det var himla otur du hade Carmencita.
    Jag vill inte måla f-n på väggen,men detta är inte nån ultimat behandling för dig.
    Förhoppningsvis går det bra,men jag vet flera som slemhinnan släppt på när de fått gå för länge på östroogenet.
    Undrar hur mycket östrogen de vill att du står på under denna period?

Önskar lycka till iaf.
  • isisisis
    Bette skrev 2009-10-31 00:16:41 följande:
    Det är ingen fara, jag fick framflyttat en vecka och jag får min parvel i början på dec så du behöver inte vara orolig. 4 veckor är inte så lång tid, gör ett till VUL bara och kolla att allt är ok. Bette
    Där har du fel,IGEN!
    Det är INTE bra att gå för länge på östrogenet.
    Det vet jag mycket väl efter en lång tid härinne.
    Carmencita,för att du ska känna dig säker tycker jag du ska fråga i Sleepingbeutys tråd ,hon har lärt mig det mesta jag kan.
    Hon har mycket lång erfarenhet och har nu öppnat rådgivning tillsammans med några andra äldre erfarna.
    Själv har jag 5 ÄD på olika kliniker bakom mig.
    Hon har det dubbla.Hon har koll på alla mediciner och tider till 100.
    Kram
  • isisisis
    Bette skrev 2009-10-31 11:05:08 följande:
    Mytrouble: Jag tror klinikerna vet vad de gör och som sagt så gick det superbra för mig och det var längre än 4 veckor. Jag får min parvel i början på dec. Så det går nog superbra för henne tror jag. Bette
    Jag vet också att just AVA trots sin otroliga mängd ÄD kunder flera gånger låtit tjejer här inne gått för länge på östrogen,så att slemhinnan släppt.
    Jag har varit med i 5 år här ,och fått läsa om det i "våra" trådar.
    Det begås MÅNGA misstag på klinikerna,och detta får man läsa om här ibland.Då några av oss råkar ut för det.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa