• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Merlot: Lycka till med adoptionen!!

• plupp06

SAKNARKNYTTE: men lilla vännen, det var ingen rolig läsning jag möttes av idag här. Sköt om er och ta hand om varandra.

• plupp06

Carmencita: Men jösses vad skumt att de på vårdcentralen inte tagit HCG prov förut?

• plupp06
    kramiiis skrev 2009-11-30 14:14:16 följande:
    happs fick en teltid med läkarn på onsdag, undrar vad jag ska fråga om denna gång då hmm...VARFÖR FUNKAR DET INTE FÖR??? kanske jag inte ska skrika ut hehe
    Hur många gånger har du ruvat totalt (IVF + ÄD)? Har du någon gång fått ett +?

Visst hade du både trombyl och prednisolon vid ditt sista försök?
  • plupp06
    LoLiNi skrev 2009-12-02 17:50:55 följande:
    Åh Hinos - vad härligt!Jag ska på första VUL sen ET och är hypernervös nu sen jag har börjat blöda en del!Har iofs eskalerande symptom men vad vet man!KramarLåla
    Hoppas allt ser ok ut på VUL, när jag hade haft min andra blödning och var på VUL var jag så nervös att jag höll på att svimma i väntrummet.
  • plupp06
    Hinos skrev 2009-12-02 17:30:53 följande:
    Mina små hade det livligt värre på ultraljudet igår, de var svårmätta... Knoll ville vara med på alla bilder och knuffade utan Totta så de kunde inte mäta henne så bra. Ska dit igen den 17 dec för nya mätningar...Jag hade högt blodtryck också så doktorn ville ta några tox prover och urinprov så det ska jag fixa då jag ska till barnmorskan på måndag!Är i vecka 21+3
    Busiga värre redan nu, vänta du bara vad de kommer busa runt om något år eller så
  • plupp06
    Kikki70 skrev 2009-12-03 14:33:07 följande:
    Kramiiis: apropå POF (premature ovarian failure) som jag är diagnostiserad med, så är det ingen som har nämnt något om autoimmuna sjukdomar i samband med detta, men det är ju ett område som det forskas på och jag fick min diagnos för 10 år sedan.
    Jag har POF och det finns ett tydligt samband mellan autoimmuna sjukdomar, då jag även har underfunktion på sköldkörteln. En tänkbar orsak till POF kan vara att kroppen bildar antikroppar mot äggstockarna och förstör alla äggceller, precis samma förfarande som vid andra autoimmuna sjukdomar.
  • plupp06

Kikki70 : Glömde visst säga grattis till ditt 5:e barn!!

• plupp06
    Kikki70 skrev 2009-12-03 15:45:06 följande:
    Tack Estra!Har testats för massa saker, men inget har visat något. Har ingen i släkten heller som har vare sig POF eller autoimmuna sjukdomar. Fick POF vid 23 åå, men först diagnos då jag var 29. Hur gammal var du när du fick din diagnos? Upptäckte man din hypothyreos i samband med detta eller senare?Ha det gott.
    Ingen i min släkt har heller drabbats av POF som jag vet om (inget direkt man diskuterar på släkdmiddagarna precis )

Fick diagnosen när jag var 27, men troligvis haf haft det ett antal år innan enligt läkaren med tanke på de höga FSH värdena. Ja, man upptäckte underfunktionen i samma veva. I min släkt däremot är det många som har sköldkörtelproblem på mammas sida.
  • plupp06

Villsågärna38: Vet du vad dina TSH värden låg på? togs T4, T3 och tpo antikroppar samtidigt? (andra sköldkörtelvärden). Ta nya prover om det var ett tag sedan, jätteviktigt!!

Jag själv har underfunktion på sköldkörteln och läkarna vill att man ska ligga så lågt som möjligt i TSH i mitt fall då jag även har massvis med tpo antikroppar.

• plupp06
    crijo skrev 2009-12-09 16:02:07 följande:
    loppa69: Vad tråkigt! Jag vill inte ge dig falska förhoppningar, men, för mig, på RD13 hcg var bara 3,5. Enligt standard var jag inte gravid då. RD16 har jag plussat svagt med urinprov och RD17 var hcg 29. Jag tycker inte att det är kört än! Höll i ett par dagar till! Ta ett prov till om 3-4 dagar!
    Lite OT men någon som vet varför hcg nicåerna är så extremt olika? Har det att göra när ägget "fäster"?

På rd 15 hade jag 974 och rd 20 var det uppe i 5200, kan tillägga att jag fick ett ägg tillbaka.
  • plupp06
    LoLiNi skrev 2009-12-10 11:06:04 följande:
    Det är tomt därinne?Chockad? tom?Tagit nytt hcg för att bekräfta.
    Nej vad ledsen jag blir när jag läser detta, blir tårögd. Vilken fruktansvärd chock du måste fått.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa