Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 16:51:47 följande:
Tusen tack för detta kära Mytrouble! Det gjorde mig mycket lugnare. Det känns extra bra med att få din fysiologiska beskrivning av hur det fungerar och varför det blir blödningar. Jag skall försöka att inte oroa mig, men det blir svårt för jag är väldigt duktig på att oroa mig... Jag borde nog ha fått OS-medalj i oro för länge sedan - när jag tänker efter. Kanske borde jag flytta till "Älta"?En förändring som varit denna vecka var även att jag i onsdags fick instruktioner i från min klinik att öka mina vaggisar till tre per dag. Det gjorde jag också. Innan dess hade jag bara två per dag.
Hej Rödluvan!
Mitt illamående kom i fredags som ett brev på posten och jag har haft en urjobbig helg. Har ingen lust att äta alls. Jag kan endast äta vegetarisk mat och inte kött vilket är lustigt i tanke på att i vanliga fall så är jag en riktigt stor köttätare. Lukter får mig spyfärdig direkt. Jag äter torra kex när jag vaknar och dricker lite ginger alé. Gick upp extra tidigt idag så att jag kunde få bukt med det värsta illmåendet innan jag åkte till jobbet. Är livrädd att någon ska få veta på jobbet så jag har bunkrat upp med allt som kan lindra illamåendet. Tyvärr så kan jag inte sjukskriva mig i och med att jag frilansar.
Sa kliniken till dig att ta 3 vaggisar för att du blöder eller är det så att man ska öka dosen? Jag litar tyvär inte helt på att Nadia har koll. Har hänt att jag har fått väldigt konstiga svar på mina frågor och att hon har svarat på frågor som endast Dr Violetta i form av doktor kan svara på.
Kram