• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hinos skrev 2009-10-28 15:55:04 följande:
    I måndags var vi hos barnmorskan och fick höra Knoll och Tottas hjärljud, 140 slag/min på ena och 150 slag/min på den andra...Vi ska på "stora"ultraljudet den 10 nov så detta var en förrätt och den var helt underbar...
    Vad härligt att höra. Hoppas att du mår bätre. Du är så värd din belöning.
    Kram
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-29 13:34:23 följande:
    Fick väl en smärre chock idag!!Har fått veta HCG värdet på RD 20. Den låg på 16600!!Jösses! Har bägge fastnat??
    Wow! I så fall dubbelt grattis. Kram
  • saknarknytte
    LoLiNi skrev 2009-10-29 19:06:43 följande:
    Wow - häftigt värre!Jag hoppas det går bra för oss - vi åker till Tartu på söndag och har beräknad ET 4-5 november. Börjar bli nervös nu! Det är ju en part till inblandad trots allt, och det har vi ju inget inflytande över...Var hos min svenska gyn. idag för sista VUL innan ET och slemhinnan är 7mm så då beslutade vi att öka Femanest-dosen till 6 tabletter dagligen för att vara säkra på att den hinner upp till 8!Känns som sagt lite overkligt och nervöst nu!Kramar och peppning till oss alla!
    Håller tummarna för er! Kram
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 16:51:47 följande:
    Tusen tack för detta kära Mytrouble! Det gjorde mig mycket lugnare. Det känns extra bra med att få din fysiologiska beskrivning av hur det fungerar och varför det blir blödningar. Jag skall försöka att inte oroa mig, men det blir svårt för jag är väldigt duktig på att oroa mig... Jag borde nog ha fått OS-medalj i oro för länge sedan - när jag tänker efter. Kanske borde jag flytta till "Älta"?En förändring som varit denna vecka var även att jag i onsdags fick instruktioner i från min klinik att öka mina vaggisar till tre per dag. Det gjorde jag också. Innan dess hade jag bara två per dag.
    Hej Rödluvan!
    Mitt illamående kom i fredags som ett brev på posten och jag har haft en urjobbig helg. Har ingen lust att äta alls. Jag kan endast äta vegetarisk mat och inte kött vilket är lustigt i tanke på att i vanliga fall så är jag en riktigt stor köttätare. Lukter får mig spyfärdig direkt. Jag äter torra kex när jag vaknar och dricker lite ginger alé. Gick upp extra tidigt idag så att jag kunde få bukt med det värsta illmåendet innan jag åkte till jobbet. Är livrädd att någon ska få veta på jobbet så jag har bunkrat upp med allt som kan lindra illamåendet. Tyvärr så kan jag inte sjukskriva mig i och med att jag frilansar.

Sa kliniken till dig att ta 3 vaggisar för att du blöder eller är det så att man ska öka dosen? Jag litar tyvär inte helt på att Nadia har koll. Har hänt att jag har fått väldigt konstiga svar på mina frågor och att hon har svarat på frågor som endast Dr Violetta i form av doktor kan svara på.

Kram
  • saknarknytte
    Inis skrev 2009-11-02 12:53:08 följande:
    Ni som fortfarande tar mediciner (dvs ännu inte kommit till vecka 12) - har ni vaccinerat er mot svininfluensan? Är orolig att det skall påverka om man gör det. Har frågat BM men hon var så svävande och erkände till slut att hon inte visste! Kunde hon ju sagt direkt. Hon har lovat ringa gyn på lasarettet och återkomma, men under tiden frågar jag här.
    Hej!
    Jag frågade min klinik, AVA Riga om jag skulle ta vaccinet i och med att jag äter kortison som är immunnedsättande. De svarade att jag inte skulle ta vaccinet förrän i vecka 13. Tror att jag slutar eller i alla fall trappar ned med kortisonet då. Har inte fått min nedtrappnings plan än.
    Kram
  • saknarknytte

Hej alla tappra!

Jag var på vul imorse, är i vecka 6+5 och vi såg två hinnsäckar och två små hjärtan som pulserade. Jag satte mitt tuggummi i halsen och började så klart att grina. Känndes helt overkligt. Jag och min sambo vågade vara lyckliga i en liten stund men sedan kom oron över att mista dem. Dock vågar jag gå runt på jobbet med ett fånigt lite leende på läpparna.

Jag frågade min gyn idag ang vaccinet och han sa som min Doktor i Riga att jag skulle vänta till vecka 13.

Grattis Rödluvan! Kram

Håller tummarna för er andra som ska göra vul.

Kramiis, jag har också hört att de har en ny metod för upptining och som har gett fantastiska resultat.

• saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-04 15:05:02 följande:
    Supergrattis!! Tack för vaccintips!
    kramiiis skrev 2009-11-04 15:08:51 följande:
    saknarknytte: grattis! så härligt
    Tack så mycket! Ser så fram emot att ringa min tvillingsyster i kväll och berätta nyheten.
    Kram
  • saknarknytte
    Caribe skrev 2009-11-04 15:29:50 följande:
    Wow dubbelt grattis till saknarknytte måste kännas helt otroligt Jag såg en mamma med tvillingar på t-banana idag och hon verkade ha fullt upp, båda grät och hon turades om att fiska upp den ena och gunga den andra i vagnen det såg lite jobbigt ut men det enda jag kunde tänka var, vad underbart det ser ut, det där skulle jag klara snart är du där......
    Tack Caribe. Känns helt overkligt från att gå från att vara barnlös till att vänta två guldklimpar. Jag håller tummarna att även du får dubbel jackpott.
    Kram
  • saknarknytte
    Bette skrev 2009-11-04 15:56:05 följande:
     Stort grattis knytte, vad härligt med twins.Bette
    Tack! Känns omtumlande men kul. Kram
  • saknarknytte
    isisisis skrev 2009-11-04 16:00:46 följande:
    Oj,här har hänt grejer medans jag har fikat! Stort grattis Knyttet! Välkommen i tvillinggänget Vad roligt! Hihi!
    Tack snälla! Kommer att ha många frågor till er men börjar med en liten en. Börjar magen framträda tidigare vid tvillinggraviditet och i så fall när? kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa