• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hej! Jag är mitt i behandling. Har ätit progynol i 17 dagar...Det blir Riga för vår del.
    Jag är trött och uppsvullen (dåligt matsmälltning!) sedan sprutan. Någon annan som kände sig annorlunda?
    Hur många har lyckats från första försöket?

• crijo

Hej!
    Jag har gjort en ÄD behandling (Riga) och haft ET den 13:de nov. 2X8 celliga embrio i topp skick. Slemhinnan såg också bra ut och alla blodprover var perfekta.
    I morse testade jag och det var negativ (RD 11). Jag skulle göra blodtestet den 26 och sedan 30 nov.
    Ni har så mycket erfarenhet och kunskap om detta. Kan 2 dagar göra en skillnad? Någon som har varit med om samma sak?
    Jag har haft molnverk i magen i en vecka, men ingen blödning. Är hungrig och brösten har ökat i volym, kaffet smakar inte längre- jag tog det som tecken på att jag är gravid, men IKKE. Det kanske beror på hormonerna...
    Hur har det varit för ER?

• crijo

Tack för era svar! Ni ger mig lite hopp.
    I morse var jag så besviken och sur faktiskt, att det första jag gjorde var att boka ett spinningspass på kvällen. Jag ville inte intensivtränna när jag ruvar...Jag vet att det låter löjligt nu i sammanhanget.

• crijo

ZXZX gratis!!!! Helt underbart!

Jag har lugnat ner mig, förstås, avbokat lugnt och sansat spinningspasset och avvaktar tills vidare.

Merlot, lycka till med adoptionen! I vårt fall hade vi först försökt med adoption och när vi insåg att vi inte har en chans, har jag läst i äggdonationforumen här och kört på det i stället. Problemet för oss med adoptionen var att min man är 44 år gammal. Vi har fått medgivande (kursen var sååå bra!), men det gäller bara i 2 år och köerna är längre än så. Om du är intresserad om mina erfarenheter av adoptionsprocessen, berättar jag gärna. emaila!

• crijo

Hej på er!
    Jag måste börja med att be om ursäkt att jag bara "kastade" mig in på forumet med min oro och mina frågor, utan att fråga er först om det är OK .
    Är det OK att skriva?

Carmencita03: Jag är/var nästan i samma situation.
    RD11 var urinprovet negativ.
    RD16 svagt +
    Blodprovresultat: 26/11 (RD13) hcg 3,5; 30/11 (RD17) hcg 29.

Nu vet jag inte om jag ska hoppa av glädje att jag ÄR gravid eller vara orolig för dem extrema låga värden på hcg. Jag borde ha haft 20 ggr högre värde vid det här tidspunkten.

• crijo

Från Riga har dem sagt att det ser inte alls bra, att det kan vara "embrio implantation" problem och att jag ska ta nya blodprov, precis som ni föreslår. Jag ska försöka göra det.

Den tabellen var bra och det gjorde att jag har lite hopp kvar. Men...jag är nästan inställd på att det inte går vägen för mig. Jag får nog vara glad att efter 6 år har jag fått se ett svagt plus på gravtestet för första gången.

• crijo

Hej till alla!
    Tänkte berätta hur har det gått för mig. Det blev inget blodprov. Det blir dock VUL om två veckor.
    Jag hade ett långt samtal med min gyn igår. Hon tycker inte om hcg provet eftersom värden har så stor spridning att det gör svårt att tolka resultatet. Hon sa att hon har haft personer som har plusat så sent som RD20 och fött friska barn, samtidig som andra plusar tidigt. Att om det är fel på embryon jag kommer att få mf och dem kan inte göra någonting för mig i alla fall. Men...ett plus och ingen blödning säger mer en allt annat. Blödning betyder dock inte nödvändigsviss att man har problem. uuufff...med andra ord, sluta oroa mig, naturen kommer att "säga" sitt. Även om Riga skulle rekommendera att sluta ta medicinerna, hon tyckte att jag ska vänta till VUL. Men de gjorde inte det.
    Så...jag väntar och håller tummarna. Jag håller tummarna för mig och för alla andra här som har någonting PG.

• crijo

Carmencita03: har du tagit om gravtestet idag? Bara för säkerhetsskull...

loppa69: Det här men symtom är jätte lurigt, tycker jag. Man behöver inte känna något alls eller...Progesteronvaggisarna kan ge biverkningar som är lika med gravsymtom: stora bröst, illamående, svullen i magen, hungrig, etc.

till alla: Ja, jag räknar dagarna till VUL och är rädd varje gång jag går på toa att se täcken på blödning. Och blir glad att kaffet inte smakar längre och sedan 2-3 dagar tillbaka citrusfrukt luktar bleee...!!!!
    Det är jätte jobbigt att leva i ovisshet. Men det vet ju nästan alla här på forum. Jag har varit usel på jobbet under den här perioden. Mycket inneffektiv...har svårt att koncentrera mig.

villsågärna38: helt underbart!

• crijo

Bette måste ha fått sin lilla skatt. Vilken glädje!

• crijo

Carmencita03: Oh, vad tråkigt! Jag känner verkligen med dig. Alla tankar du har nu har snurrat i mitt huvud innan jag plusade. Men, nästa gång kommer du att lyckas! Efter allt jag har läst här på forum, nästan alla lyckas förr eller senare. Ge inte upp nu!!! FET är minst lika bra. Jag tror på det!
    Vad jag tänkte göra om det var - , var att försöka göra saker under julen som jag inte skulle göra som gravid, "ladda batterierna" om börja om 2010. Inte ge upp, bara "omgruppera" energin.

Kikki70: Wow! GRATTIS!

• crijo

Bette: Grattis till lill Christian!

Ester: Spännande! Vi hade 15 ägg. Fick 5 st-8 celliga av bästa kvalité.

8 dagar till VUL. Det känns som evigheter. I förgår fick jag köpa 2 nya bh då ingen av mina passar längre!!! Jag har gått up en kupstorlek. Hur är/var det med er?

• crijo

Caribe: Håller tummarna!

Låla67: I vilken vecka är du? Har du många symtom?

• crijo

Låla 67: Jag har också rätt mycket molvärk i magen. Vissa dagar mer än andra. På torsdag är första VUL? Jag läste nyss att v8 är fostret som en plommonkärna. Gud, vad spännande!

För mig känns det fortfarande overkligt! Jag har svårt att föreställa mig själv som gravid trots alla symtom. Från Riga har jag fått bild med embryon i min livmoder och hur dem såg ut innan det. Annars skulle jag tro att det har aldrig hänt.

• crijo

Caribe, dina frön låter som vinnare!!! Håller tummarna för skön ruvning, med starkt +!

Bengalen: Jag har också läst i trådarna i ett halft år innan jag fick mod att skriva! Det var härifrån jag fick ideèn om ÄD.

Låla67 håller tummarna för att du ska se 2 plommonkärnor imorgon!

Loppa69: När har du nästa blodprov? Håller tummarna för stark + (eller bra hcg värde!)!

Igår har jag fått min första blödning. Inte så mycket, men oroväckande. Strax efter vaggisarna på jobbet har jag fått ont i magen som bara har eskalerat under kvällen. Hemma har jag använt vaggisen i baken i stället, men jag hade ont hela natten ändå. Även nu har jag mera molvärk än vanligt och ser lite blod på papper när jag går på toa. Funderade på att ta en panodil. Och första VUL är om en vecka...

• crijo

loppa69: Vad tråkigt! Jag vill inte ge dig falska förhoppningar, men, för mig, på RD13 hcg var bara 3,5. Enligt standard var jag inte gravid då. RD16 har jag plussat svagt med urinprov och RD17 var hcg 29. Jag tycker inte att det är kört än! Höll i ett par dagar till! Ta ett prov till om 3-4 dagar!

• crijo

Loppa: Vännen, jag är obotligt optimist. Jag vet att jag kanske inte är det bästa exemplet, eftersom jag är bara i v6 och inte än sett vad som finns där inne...men, RD13 hade jag hcg på 3,5!!!! Om det börjar fördubblas för dig, jag tror med hela hjartat att det finns hopp.

Min kompis berättade för mig igår, att när hon blev gravid (naturligt sätt), plusade hon sent också (typ v5). Hon vet exact när hon har ÄL och har alltid haft otrolig regelbunden menscykel. Hon var säker på att hon var gravid men gjorde 4 urintester med 2-3 dagar mellan innan hon plussade. Haft många rejäla blödningar mellan v6 och v11. Hon har en flicka som är 1,5 år och som vägde 4,100kg när hon föddes.

• crijo

Låla67: Fruktansvärt! Där tog optimismen slut...Jag är verkligen ledsen för dig!

• crijo

Carmencita: Tack. Jag har haft små bruna, rosa spotningar/blödningar till och från hela veckan. Speciellt någon timme efter vaggisar...Det är mycket möjligt att det är över för min del också. Jag får helt enkelt vänta och se...om det blir en Jul med många långdrinkar eller med en plommonkärna i magen. I vanliga fall är jag otålig. Men just nu, eftersom jag förväntar mig det värsta, känns det bra att hålla i glädjen/hoppet lite till.

Inkan70: Lycka till!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa