• Nidra

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hej!

Hade planerat att göra FET i v 40 men vi sköt upp det pga att jag kom in på en vidareutbildning och det skulle krocka med min första tenta. Nu har vi bestämt preliminärt att göra nästa FET v 14 på Elite, då har jag det lugnt i skolan. Ser fram emot det och vill bara att tiden ska gå!
    Denna FET ska göras i stimulerad cykel och jag ska nedregleras, var det så för er också som gjort FET? Tydligen ska chanserna vara större då enl dr Sõritsa. Vi har 3 embryon i frysen. Hur många har ni tinat upp/satt in vid ett FET? Eftersom risken är stor att de inte klarar upptiningen känns det som att vi ska tina upp alla tre. Chansen till graviditet är 25 % per embryo, då borde man ju ha ganska stor chans att nåt vill fästa.
    Hur har ni gjort? Vad har ni för tankar om detta?

Mvh Nidra

VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.
    Nidra: FET preliminärt v 14 2010 på Elite

PÅ GÅNG :
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 9/12
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Chris06: 2ÄD, tyvärr ?missfall? de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.
    Nasta: FET varen 2010

RUVARE :
    Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
    Loppa69: 1:aEA (embryoadoptionen) 26/11 Elite Clinic, Tartu, Estland.

GRAVIDA:
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    ZXZX 46 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Alla behandlingar på AVA Tammerfors.

FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
    MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
    Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno

• Nidra

Ok, då är det nog bäst att tina alla tre embryon. Hoppas att vi åtminstone kan sätta in två! Jag har normal ägglossning, det är kanske därför som jag ska nedregleras? Nåja, om det ökar chanserna så är det helt ok!
    Caribe, det är ju snart dags för dig! Åh, vad spännande. Lycka till!

• Nidra

Carmencita:
    Beklagar ditt minus! Vet hur fruktansvärt tungt det känns! Tillåt dig själv att vara ledsen! Tokledsen! Tillslut kommer det att vända och du börjar komma upp ur ditt svarta hål.
    Vad jag vet så är chanserna till graviditet med färskt embryo ca 50% och med ett fryst ca 25 %. Så ser det ut. Vad som gör att ett embryo fäster och ett annat inte, det vet man nog inte. Man kan ju faktiskt inte se så mycket annat än antal celler och hur fort det delar sig, och bedömmer embryona efter det. Fast ett embryo som ser fint ut kan ju tillbakabildas och tvärtom. En vän till mig blev gravid på ett fryst embryo som dessutom inte såg så fint ut i mikroskop (dvs läkarna hade inte mycket hopp till det). Så man kan aldrig vara säker på kvalitén!
    Gör ett försök med ert frysta när du känner dig redo för det och har fått tillbaka kraft och lust! Ju mer försök du gör, desto mer ökar chansen att det tillslut går vägen!
    Många kramar från Nidra

• Nidra

Apropå FET. Har någon erfarenhet av assisted hatching? Har läst att det kan bättra på chanserna med frysta embryon.

Mvh Nidra

• Nidra
    ZXC skrev 2009-12-04 14:08:07 följande:
    De gjorde assisted hatching på mina embryon den här gången. Jag minns inte, men ev. gjordes det även förra gången, då lyckades jag inte...Jag har inte läst in mig så mycket på det, men när doktorn föreslog det så tyckte jag att om hon trodde det kunde hjälpa så skulle hon göra det! Jag menar, ALLT som kan göra att man lyckas är bra saker! KramZXZX
    Låter bra! Jag tror att vi ska välja det vid vårt FET. Blev du nedreglerad den här gången? Hur många tinade du upp / satte in?

Mvh Nidra
  • Nidra

Bette: Grattis till lilla killen!

Caribe: Jag håller tummarna för dina 2 frysisar! Ska bli spännande!

Längtar själv som en galning till vi ska försöka med FET igen. Drömde inatt att vi skulle få tillbaka våra tre frysisar. De hade börjat med en ny metod, nämligen att återföra embryonen i mitt öga (!). Jag var väldigt tveksam till metoden, men doktorn sa att de skulle hitta rätt och fästa i alla fall. Doktorn droppade in 2 embryon i mitt öga, men då det tredje embryot skulle sprutas in så stod jag på mig och ville ha det infört i livmodern istället! *skratt*! Ja, herre gud...

• Nidra
    Carmencita03 skrev 2009-12-09 17:03:16 följande:
    Loppa69: stackare. Jag är så ledsen för din skull. Vet precis hur det känns. Men, kanske som Crijo säger - ge inte upp helt ännu!Caribe: Grattis!! Hoppas du får en skön ruvartid i julstämning!Jag har en fråga till er om blodprov för koagulationsfaktorer. Jag har fått rådet av min läkare i Riga att ta prov för APTL, INR, Protrombine complex, D-Dimeri, lupus antikoagulation. Har någon av er tagit dessa prover? Jag har ringt till alla möjliga ställen (privata kliniker, vårdcentraler mm) men ingen vill ta dessa prover. Undrar så om någon av er tagit dessa och var ni gjorde det, och vad gjorde läkaren med resultatet?Så tacksam för era svar!KRAM,C
    Carmencita: Jag jobbar som syrra och dessa prover är helt vanliga blödningsprover, inget konstigt (förutom "lupus antikoagulation", det har jag aldrig hört talas om). INR och protrombin komplex (PK) är samma prov. Det borde inte vara något problem att ta dessa prover, det kan göras var som helst. Frågan är varför du ska ta dessa?

Loppa: Beklagar! Usch, vad tråkigt! Har ni något i frysen?

Mvh Jennie
  • Nidra
    LoLiNi skrev 2009-12-09 19:42:17 följande:
    Lupus är väl en autoimmun sjukdom...
    Ja, det stämmer.
  • Nidra
    LoLiNi skrev 2009-12-10 11:06:04 följande:
    Det är tomt därinne?Chockad? tom?Tagit nytt hcg för att bekräfta.
    Nej!! Vad fruktansvärt! Lider med dig Låla! Är dom HELT säkra?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa