• Nöjder

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Krista74: Stort grattis till graviditeten!!! Undrar hur det konstaterades att du hade endometrios? Kan man upptäcka det utan att göra titthålsoperation? Operationen som du gjorde till slut, hade det med endometriosen att göra? Ursäkta alla frågor, men mna blir ju alltid så nyfiken när ngn lyckats efter många års försök. Själv har jag provar i 7 år utan att lyckas än...

• Nöjder

Hej!
    Efter 6 månader på kö på Island, har vi nu tackat jag till en donator. !a erbjudandet fick jag efter 4 månader, vilket kändes som lång tid, eftersom de från början sa at de trodde de skulle hitta en donator direkt. Jag är blond och blåögd och "det är ju alla här", sa dom. Sa nej eftersom donatorn var 35 ock mörkblond och att vi skulle vara nottagare nr 2, dvs "splitta" äggen med en annan. Tyckte att det då verkar som att de valt donatorn utifrån mottagare nr 1 och vill därför vänta. Nu är vi nr 2 IGEN och donatorn är ännu mer olik, dvs kortare och med gröna ögon och mörkblond . Hon är 32. Kliniken berättade att de kan inte välja och vraka, utan när någon donator kommer in, då skickas ett erbjudande til de överst på listan, så får man själv avgöra om man tycker de verkar tillräckligt "lika". Man får sällan några till frysen, eftersom äggen ju delas mellan två. Å andra sidan är det lite billigare, runt 45.000. Det var det sist jag frågade allafall, har inte vågat fråga nu igen. Dessutom är donatorn "öppen", dvs man kan få reda på hvem det är när barnet fyllt 18. Spännande , men otroligt läskigt att ge sig in i allt igen.

• Nöjder

Lerkorg: Kliniken heter Art Medica, maila till gudmar@artmedica.is
    Villsågärna: Jo, det är 32-åringen som vi får nu, OM det inte är för få ägg (typ under 8), för då får bara mottagare nr 1. Donatorn ville börja så snart som möjligt, så hon plockas väl i januari. Sen befruktas ev ägg med min makes upptinade spermier, varefter embryona fryses ner. Sen kan jag åka när jag vill och det är väl bra...
    Kram!

• Nöjder

Låla67: Estland verkar ju toppenbra och du är gravid oxå, grattis !!!!
    Känner mest att jag inte orkar "sadla om". Nu har vi ju varit på Island och lämnat spermier osv, men kanske nästa gång ,( om jag kan övertala mannen)...

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa