• Lippa

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Får man vara med på ett hörn här...

Jag är en sammanboende 40+:are som är på RD11 och som inte har någon tidigare erfarenhet av ÄD. Tycker att detta forum på Familjeliv verkar spännande och givande. Förstår att jag inte är ensam om min situation... Tiden hit har varit lite tuff med diverse biverkningar av Progynon och eller Crinone. För mig är det första ÄD-försöket och jag har redan haft ett svagt positivt test. För bra för att vara sant????!!!

• Lippa

Hej kära medsystrar,

Det känns verkligen trelivgt att ha er här!! Har idag fått ett tydligare plus på "stickan", dvs på dag 12. (Första gången jag testade var jag på RD 8 och såg endast ett mkt svagt plus). Känns oerhört glädjande samtidigt som det är en del frågor som dyker upp som t ex "vem är den genetiska mamman", "hur reagerar man som barn/tonårigen när man man får veta hur man blivit till". Jaja, det kanske är dumt att fundera i de banorna, men det är tankar som dyker upp hos mig.

Något som jag kanske kan glädja er med är att jag tycker att hela processen från det att jag var i Finland första gången i våras fram tills nu har gått så himla smidigt, även om biverkningarna tidvis har varit jobbiga, speciellt av Procrensprutan.

Är det någon av er som vet om det finns någon "typ" intresseorganisation i Sverige för oss som är aktuella för ÄD???

• Lippa

Har varit i kontakt med AVA, som vill att jag går på UL i slutet på första veckan av november för att kolla om vi kan höra något hjärtljud. Så himla fantastiskt i så fall!!
    Är verkligen imponerad av ÄD-beh, att det har gått så här gesvint, men lyckan skall väl inte tas ut i förskott.

Är så tacksam för era värmade ord och tips. Skall även läsa på om epigenitiken...

• Lippa

GRATTIS MAKIMA!!!!!
    Själv så plusade jag förra helgen och mår fantastiskt bra!!

• Lippa

Hej tjejer,

Nu är jag åter "på benen" efter en lånvarig förkylning med halsont, hosta och två penicillinkurer. Har kikat på era inlägg då och då men själv inte orkat skriva något. Vill passa på att säga GRATTIS till alla er som det har gått bra för !! Själv är jag nu inne i vecka 6, så nästa vecka blir det förhoppningsvis ett lyckat UL. Har börjat få ändrat smak- och luktsinne. Från att tidigare varit en kaffedykare, så smakar det nu helt plötslig - bläää!

Tycker att jag blivit lite svullen i kroppen sedan en tid tillbaka, funderar på om det kan på hormonerna. Är det något som ni känner av oxå??

• Lippa

Idag började illamåendet och kräkningar som jag helst hade sluppit efter 1 1/2 PC-kur. Trots att jag haft Sea-band på mig så funkade inte riktigt som jag önskat. Tror att det här kommer att hålla i sig ett tag framöver. Tänkte testa med Postafen om det det superjobbigt. Är det något som ni har god erfarenhet av? Kanske ni har andra goda tips mot illamående.

Ser här att det går fantastiskt bra här för de flesta med eller utan biverkningar - så himla glädjande!

Den 5/11 blir det första UL efter insättningen, så vi är tydligen fem stycken här som gör UL i ästa vecka.

Saknarknytte: Har i princip samma symtom som dig, men jag har inte börjat grina ännu, även om jag känner mig ganska svag. Däremot så är illamåendet, magbesvär (svullnad/gaser) och tröttheten för närvande jobbiga. Men det vänder nog för oss snart.

Makima: GRATTIS till ditt höga HCG, det verkar ju lovande.

Kramar till alla!!!

Bette: Härligt med parveln som växer för fullt och mår bra.

• Lippa

Ursäkt - Tryckfelsnisse kom fram när jag skrev (grav-symtom??!!), men tror att ni kan läsa ändå.

• Lippa

Är så less på medicinerna för närvarande och även illamåendet och tröttheten. Men på torsdag är det troligtvis den STORA dagen för mig, dvs första UL efter insättningen. Vet att det är dags för flera av er i morgon, håller verkligen tummarna för er att det går superbra!!!

• Lippa

GRATTIS Rödluvan och Saknarknytte!!! Imorgon är det min tur att göra första VUL. Är nu i vecka 7.

• Lippa

JJIIIPPIII VUL visade ett litet foster med pickande hjärta, som såg ut att må prima!!

Estra: Grattis! Vad härligt att det gick bra för dig också.

Caribe: Tack, dina ord värmer!!

Bette: Tack för alla bra tips, har nu börjat med Lerigan Comp som funkar utomordentligt!

Kram till er alla!!!

• Lippa

Makima46: GRATTIS till Dig också!! Jätteroligt att vi är så många nu, som det går bra för.

Kramar

/Lippa

• Lippa

Hej alla,

Hoppas ni har det bra! Själv så lider jag av ett jobbigt illamående som inte vill ge med sig. Har stått på Lergigan comp nu i några veckor men det har inte haft tillräcklig effekt på sistone. Känner mig allmänt trött och orkeslös, fryser en hel del. Aptiten är nedsatt.

Under nästa vecka slutar jag med hormonerna, så det skall bli skönt.

• Lippa

Grattis Bette och jättetack för allt stöd och alla tips som Du har givit oss här på bloggen!!!! Hoppas att du fortsätter att finnas med oss...

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa