• Tintin M

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hej!
    Jag var aktiv här tidigare och har gjort ett par misslyckade ÄD-försök. Har inte varit inne på säkert ett halvår, har tagit en paus från allt vad barnförsök heter. Därför har jag ingen koll på er. Grattis alla som är gravida och alla som fått barn. Kul att se att dessa listor blir allt längre! Det ger hopp.

Jag är i startgroparna igen och undrar om ngn av er har tips en läkare i Stockholm som är kunnig på hormoner. Jag äter levaxin för sköldkörteln och den läkare jag går till för just detta, som skriver ut levaxin, kan inget om vilka nivåer som är bäst vid fertilitetsbehandling. Inför nsäta förösk vill jag veta att åtminsotne den delen är bra...

Någon?

Tintin

• Tintin M

Tack Kramiiis och Caribe! Jag ska kontakt honom.

• Tintin M

Hej alla!

Finns det ngn här som gjort ÄD på AVA i Riga och satt in så kallade blastocyster??

Jag har en känsla , men vet inte om den stämmer, att de flesta som lyckas med ÄD har återfört just sådana, (kliniken väntar ngn dag extra för att se vilka embryon som är starkast och väljer ut ut just dem).

Jag har börjat dra i trådarna igen för ett nytt försök med ÄD i Riga och frågade just i ett mail om man kan göra blasocystodling hos dem. Jag fick svar att de kan erbjuda mig det. Men när jag gjorde mina förra försök sa dr Violeta att de inte gör detta i Riga. Det gör mig lite osäker för jag läste här ngn gng att den legendariske dr Sven sagt att han rekommenderade blastocystodling när man ska göra ÄD. Men bara om klininiken är van och duktig på det.

Eftersom de i Riga inte brukar göra det i vanliga fall (men kan tänka sig att erbjuda mig det) kan de ju inte vara så erfarna på det området....?

PUH! Alla dessa grubblerier.....

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa