• sanndy

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hej på er,

Har inte varit inne på några veckor, har "skummat" ifatt inläggen sedan dess.

Vallmo74 och amn så tråkigt att höra.

Gottisen, håller tummarna. har varit med om ungefär detsamma. Förra veckan hade mitt lilla knyt klarat flera blödningar och allt såg fint ut - hoppas detsamma för dig.

Hade en blödning för 2 veckor sedan som varade i ca 4 timmar och sedan slutade. Har haft små blödningar flera gånger sedan dess. Fick en tid för VUL i onsdags och fick då se ett litet knyte 7,1 mm (låg 1 vecka efter i utveckling - ingen fara enligt gyn). Hade en liten blödning i helgen igen, man blir verkligen nervös. Jag gick på eget bevåg upp från 2 vaggisat (progesterone 400 mg) till 3 för en vecka sedan. Vågade inte gå upp mera men det verkar på er andra som om det är OK?! Har ni minskat sedan eller legat kvar på 4-5? Hur har ni fördelat dem över dagen?

Hur har ni trappat ner Progynonet? Enligt rek. från Riga (EGV) ska de trappas ner i vecka 7-8, och nedtrappningen är beroende på hur mycket hormoner man har tagit upp i blodet. Har ni fått samma rekommendation? Har ni haft läkare här i Sverige och har kunnat ge ordinationer för nedtrappningen?

Kram och lycka till alla ni som är på G

Sanndy

• sanndy

Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också!

Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också.

Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för.

Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade.

Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!

• sanndy

Hej alla,

Vad roligt med en så aktiv tråd, jag har fullt upp att läsa ifatt igen!

Underbart att höra om dina Twins , Gottisen! Härligt!

Grattis tjorvar till + och lycka till ni andra som är på G.

Jag var på EGV i Riga och fick både dexamethason 0,5 mg / Prednisolon 5 mg samt Trombyl 75 mg ordinerat förutom Progynonet och Progesteronet /Utrogestan. Jag är nu i vecka 10 (9+3) (var på VUL senast förra torsdagen, så jag hoppas knytet fortfarande är kvar). Har haft en hel del blödningar under 3 veckor, det senaste förra fredagen. Kan tänka mig att det till viss del beror på Trombylet, som nu är utfasat sedan en tid. Om jag har förstått det rätt så är det ganska vanligt med blödningar de första veckorna vid ÄD - men oj vad jobbigt det är.

• sanndy

Oj oj, mitt inlägg lät kanske lite konstigt. Menade bara att jag har haft blödningar men att mitt lilla knyte ändå har mått alldeles utmärkt, vilket de 2 vul jag har varit på bara har bekräftat. Alla de mediciner man tar gör att man är extra känslig för att få blödningar (definitivt inte MF), vilket jag fick förklarat på gyn förra veckan. Lugna dig och njut säger dom.

Tiden går så otroligt snabbt, och det är ju faktiskt i v 10. För varje vecka som går och allt faktiskt är bra känns det mer och mer verkligt. Blödningarna har ju gjort att det varit oroligt men med senaste vul:et förra torsdagen känns som att detta verkligen ska bli verklighet. Känns redan nu som om jag kommer att bli en riktig hönsmamma...

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa