Lippa skrev 2009-10-29 16:30:14 följande:
Idag började illamåendet och kräkningar som jag helst hade sluppit efter 1 1/2 PC-kur. Trots att jag haft Sea-band på mig så funkade inte riktigt som jag önskat. Tror att det här kommer att hålla i sig ett tag framöver. Tänkte testa med Postafen om det det superjobbigt. Är det något som ni har god erfarenhet av? Kanske ni har andra goda tips mot illamående.
Jag var också grymt illamående i början av graviditeten och spydde som en kalv. Detta varade fram till ca. v. 17-18. Jag var sjukskriven fram till v. 18, då det absolut inte gick att kombinera arbete inom akutsjukvården och illamående.
Seaband hjälpte lite, lite.
Postafen hade ingen effekt alls.
Fick utskrivet Lergigan Comp som hjälpte något, men man blev avtrubbad av dem tyckte jag. Hade jag saker som jag blev tvungen att göra valde jag att hellre vara illamående/kräkas, för med tabletterna i kroppen vågade jag varken köra bil eller göra något annat som krävde koncentration och tankeverksamhet.
Mandlar käkade jag som besatt, då de dämpade illamåendet något - behöver jag tala om att mandlar inte längre är min favvis?!
Jag fick tvinga mig själv att äta fast jag mådde illa, för jag visste att jag skulle må lite bättre efter maten.
Hoppas att du hittar något som hjälper dig.