Inlägg från: VildaMathilda |Visa alla inlägg
  • VildaMathilda

Unga mammor Göteborg

Finns det några mer unga mammor i Göteborg..

Jag kanske inte är ung mamma nu men jag fick barn när jag va 18 år och väntar nu mitt andra å hinner nog fylla 24 innan den tittar ut ...

hade varit kul med lite nya vänner med barn

• Svar på tråden Unga mammor Göteborg
  • VildaMathilda
    Viicii skrev 2009-09-08 10:16:55 följande:
    Hej! Är 19, fick min första för lite över 3 veckor sedan! Var i Göteborg bor du?
    Grattis till den lille!! Är det en pojk eller flicka?

jag bor i angered.. Vart bor du ?
  • VildaMathilda
    Viicii skrev 2009-09-09 13:22:02 följande:
    Det är en flicka : ) . Bor i Västra Frölunda. Vet du vad ni väntar?
    Nej vi vet inte alls vad som väntas .. hehe ... Så vi är allt nyfikna nu ...
  • VildaMathilda
    DaaLing skrev 2009-09-09 16:28:13 följande:
    Hej hej :) Är 20 år, har bott med pappan till barnet i kålltorp fram tills för 2 månader sedan, då han lämnade oss. Skulle fått den 7 september men den lilla vill inte titta ut än :) Känner inte många med barn hade varit jätteroligt att få kontakt med fler.
    Då kommer den lille snart då :)
    Beklagar det med pappan .. är ensamstående med min första dotter men lever i hop med barnets pappa nu som jag väntar ...

Jo det är kul att få kontakt med nya människor i alla fall om man har något gemensamt :)
  • VildaMathilda
    udda3 skrev 2009-09-09 19:19:23 följande:
    hoppar på denna tråden också då.. min dotter e 3. jag 23, så jag va 20 när ja födde henne..
    Hej och välkommen .. Kul med flera folk :)
  • VildaMathilda
    DaaLing skrev 2009-09-10 11:22:29 följande:
    Jaaa det gör den :D Ja det har verkligen varit kaos under hela graviditeten, han kom på liiite för sent att han inte var mogen för detta å nu prioriterar han hellre att festa och bete sig som en idiot än att tänka på att han ska bli pappa närsomhelst. Tokjobbigt. Ja då vet du hur det är då! Skönt att du träffat en ny kille nu då och att det är bättre. Absolut, kommer ju vara mammaledig nu ett tag och har nästa ingen att dra barnvagnen med :)
    Jag vet exakt hur det är .. hade lika dant med min dotters pappa .. men han kom till och från men efter två år så kom han på att han inte ville förlora sin dotter och har henne nu varannan helg....

Ja man är ju snart mammaledig .. samma här ingen att dra vagnen med heheh
  • VildaMathilda
    udda3 skrev 2009-09-10 11:10:41 följande:
    är ni föräldrar lediga eller jobbar ni?
    Jag är sjukskriven nu .. innan det va jag arbetslös
  • VildaMathilda

Min kille jag är tillsammans med han har inga egna barn .. Men det är underbart en då för gud va han älskar min dotter .. Han är som en extra pappa för henne .. nattar henne sjunger för henne osv .. trott det har han ingen erfarenhet av små barn sen tidigare ...

• VildaMathilda
    DaaLing skrev 2009-09-13 13:21:57 följande:
    Känns bara så orättvist att man som Gravid så tidigt måste förstå hur mycket av ens liv som kommer bli anorlunda, att man redan så tidigt lägger om hela sitt liv för att den lilla ska komma. Medans pappan kan fortsätta precis som vanligt, sätta sig själv i första hand hela tiden och leva precis som han alltid gjort. Så måste man ha tålamod, och vänta ut och när han känner sig redo igen så ska man bara acceptera att han inte funnits för en överhuvudtaget och bara ta emot. Hur långt har du kvar av graviditeten? Jättebra initiativ att skapa denna tråden så man får träffa folk i liknande situationer :)
    Jag har inte så jätte långt kvar .. har Bf 9 oktober.. Men det känns som en evighet .... Suck...

jo det med pappor det är inte det lättaste ... Jag lämnade min dotters pappa när jag hade 2 månader kvar av graviditeten.. Men man klarar mera en vad man tror .. Det trodde jag inte då.. Men nu vet man bättre ...

ja alltid kul att kunna hitta nya vänner lära sig något nytt av varandra och även få stöd råd tips osv
  • VildaMathilda
    DaaLing skrev 2009-09-14 13:09:35 följande:
    Nej det är ju inte så långt kvar men förstår hur du känner, skulle haft den 7 sept men än så länge inget tecken på att det skulle vara nära..Jo, sen tror jag det mesta faller på plats när bebisen väl kommer.. Men det känns så orättvist. Ja, det gör man verkligen!Ja verkligen, känner i princip ingen i samma situation så hade varit kul att ses sen när vi fått barnen :) Och ta en fika eller promenera!
    Då kommer din lille snart ska du se .. Spännande.... Jo det hade varit jätte kul att träffas när dom små är framme .. heheh .. Kul med nya människor .. Bara se till att vi ha kontakt hela tiden :)
  • VildaMathilda
    Viicii skrev 2009-09-22 17:37:39 följande:
    VildaMathilda: Vi har en annan tråd som jag startade ungefär samtidigt som du startade din. Hann inte se din innan =) .. Men där är vi några unga mammor som ska träffas på fredag och även framöver. Kom dit vet jag! Vore jättekul..
    Va trevligt vad heter den tråden då kanske man kan hoppa in där???
    Jo det hade varit trevlihgt med träff.. men tror jag hoppa det då jag är sååå himla trött nu och har väldigt ont .. Men sen när lillen är ute kommer jag mera en gärna
  • VildaMathilda
    DaaLing skrev 2009-09-25 17:26:50 följande:
    Nu är äntligen min SAGA häääär :D:D:D:D:D:DDen 22 september klockan 07:11 kom min prinsessa :D3700 kg och 51 cm lång!!SÅÅÅ MKT KÄRLEK!
    Stort grattis ... Hoppas allt är bra med er.....
  • VildaMathilda
    FrökenDecibel skrev 2009-09-30 23:50:46 följande:
    Jag håller med. Jag och min sambo väntar vårt första barn. Han 83a och jag 89a.Flyttade till GBG i somras så jag skulle verkligen vilja tröäffa lite fler mammor och magar :)Är i vecka 22 förresten och ni?? :)
    Hej hej ... Jag är i slutet jag har Bf den 9 oktober.. Men kul att du skrev .. Även om jag snart inte ha mage så har jag en liten och är ung .. *ler*
Svar på tråden Unga mammor Göteborg